×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
مراسم گرامیداشت روز شهید در دادگستری لرستان

 

محمد رزم امروز در گرامیداشت روز شهید و تقدیر از خانواده‌های شهدا و ایثارگران که در سالن جلسات اداره کل دادگستری لرستان برگزار شد، با بیان اینکه اقتدار امروز ایران اسلامی به خاطر جانثاری و فداکاری شهداست و آنان با نثار با ارزش‌ترین متاع خود، نظام اسلامی را تثبیت کردند، افزود: ما مسئولین وامدار خون شهدا و خانواده آنان هستیم.

وی با بیان اینکه گرامیداشت یاد و خاطر شهدا ضروری است، بیان کرد: تکریم خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان وظیفه‌ای است که ما در مقابل آنها داریم.

رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه ولایت‌مداری مورد توقع و انتظار شهداست، افزود: شهدا ولایت‌مداران انقلاب بودند که به فرمان و ندای امام راحل لبیک گفتند و شهدا ما را به تبعیت محض از ولایت‌فقیه فرا می‌خوانند.

رزم گفت: سیره، شیوه و منش شهدا را باید به نسل‌های بعدی انتقال دهیم.

وی با بیان اینکه شهادت از برترین و مقدس‌ترین مفاهیم در فرهنگ اسلامی است، افزود: شهادت اوج کمال انسان است.

رئیس شورای قضایی لرستان با بیان اینکه در دادگستری لرستان روحیه تکریم و خدمت به مردم استان مشهود است و همه یادگاران شهدای گرانقدر با تعهد و دلسوزی خدمتگزار مردم متدین و ایثارگر لرستان هستند.

رزم بیان کرد: امنیت و آرامش امروز لرستان حاصل تلاش ناجا و دستگاه‌قضایی و نیروهای امنیتی است و امن‌ترین استان کشور هستیم و با دستورات قاطعی که به دادستان و بازپرسان داده شده ظرف سال ۱۴۰۱، شش باند و گروه سارق مسلح در استان دستگیر شده و در شش ماه اخیر سرقت مسلحانه‌ای در لرستان گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه تیراندازی‌های مختلف در برخی شهرستان‌ها مهار شده و سیاست کیفری در قبال ۴۰ جرم داشتیم و در جلسات مختلف که بر جرائم قتل عمد، سرقت‌های مسلحانه، تیراندازی، قاچاق سلاح و مهمات و مواد مخدر تاکید و این مهم مهار شده و در کمترین فرصت مرتکبین این جرائم دستگیر می‌شوند، اضافه کرد: دادگستری لرستان ۲۸۷ نفر ایثارگر دارد که شامل ۲۲۴ نفرل مرد و ۶۳ نفر زن هستند.

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: تاکنون ۱۱۳ نفر از ایثارگران دستگاه قضایی لرستان تغییر وضعیت شدند و با برگزاری آزمون، ۲۰۰ نفر پذیرش می‌شوند که ۵۶ نفر آنها ایثارگر هستند.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری یادواره شهدا حداقل‌ترین کاری است که می‌توان در پاسداشت یاد و نام شهدا و تکریم خانواده‌های معظم آن‌ها انجام داد.

رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه شهدا نمونه بهترین ولایتمداران کشور هستند، افزود: از این جهت توقع شهدا از ما این است که ولایت‌مدار باشیم و در حوادث و بحران‌های مختلف ولایت‌مدار بمانیم.

رزم عمل به سیره و منش شهدا و انتقال آن به نسل‌های بعدی را از دیگر وظایف ما در قبال شهدا عنوان کرد.

 

وی با اشاره به رسیدگی و مختومه کردن بیش از ۳۳۰ هزار پرونده در استان طی سال جاری، افزود: این ادعا را داریم که امن‌ترین استان در سطح کشور هستیم.

 

رئیس کل دادگستری لرستان ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۶ باند سارقین مسلح در استان دستگیر شده است، ضمن اینکه بیش از هفت ماه بوده که هیچ‌گونه سرقت مسلحانه‌ای در استان صورت نگرفته است.

 

رزم با بیان اینکه در حال حاضر ۲۷۸ ایثارگر در مجموعه دادگستری استان شاغل هستند، گفت: این تعداد شامل ۲۲۴ ایثارگر مرد و مابقی خانم هستند، ضمن اینکه ۲۴ قاضی ایثارگر نیز در مجموعه مشغول به کار هستند.

 

 

قاسم پیری علی آبادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


div id="div_eRasanehTrustseal_85706">