×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
چین و روسیه بهانه است اقتدار کشور  است

سالها پیش در دوران دفاع مقدس در یک نشست با برخی از فرماندهان کردستان عراق یکی از آنها گفت نمی دانم چرا در این شرایط که جمهوری اسلامی با آمریکا در گیر هست به سمت شوروی نمی رود و از شرق کمک نمی گیرد؟!

عرض کردم هیچ تفاوتی بین سیاستهای این دو بلوک وجود ندارد، هر دو استعمارگرهستند، هردو دنبال منافع خود هستند ، به هیچکدام آنها نمی توان اعتماد نمود.

🔸پس از فروپاشی شوروی ، و انجام اصلاحات اقتصادی در چین اصولا دیگر قطبی در جهان باقی نمانده تا کشوری عضو آن شود! خود چین وروسیه با کنار گذاشتن اقتصاد سوسیالیستی اقتصاد کاپیتالیسم وآزاد را بر گزیده اند.

🔸امروز رقابت در حوزه معادلات اقتصادی تبدیل به مهمترین منافع کشورها شده است. ودست یابی به تکنولوژی روز در ابعاد مختلف تعیین کننده جایگاه کشورهاست. فرقی هم نمی کند آمریکا و اروپا باشد یا چین و روسیه وایران.

می گویند ایران در حال چرخش به سمت شرق ( چین و روسیه است) و طوری بیان می کنند که انگار ایران در حال وابسته شدن به این دو کشور خصوصا روسیه است.

این شاید یکی از خنده دار ترین نگاهها در عرصه سیاسی کشور است. جایگاه و موقعیت ایران هرسال نسبت به سال قبل در ابعاد مختلف رو به جلو آن هم با یک شتاب خیره کننده است. از همه مهمتر پشتوانه تمام داشته های یک کشور اقتدار نظامی و امنیتی آن است . در این زمینه نه تنها ایران وابسته به هیچ کشوری نیست بلکه از چنان ابهتی برخوردار است که اگر اجازه دهد آمریکا و غرب خیلی زودتر از چین وروسیه افتخار می کنند با نیروهای مسلح ما مانور نظامی بر گزار کنند.

🔸منافع راهبردی هر کشوری ابعاد مختلف و مولفه های گوناگونی دارد، بله آمریکا واروپا به شدت نگرانند که یک اتحاد مشترک بین ایران، چین و روسیه حاصل شود، واین یک کابوس بزرگ برای آنان است. از این رو با ترویج تحلیل های کذب و جهت دار اینگونه القاء می کنند که گویا ایران سر بلند از عزت و اقتدار خود دست بر داشته و برای بقا تکیه بر روسیه و چین دارد.!

آنها با اهداف خاصی اینگونه تبلیغ می کنند، ازجمله نا خرسندی از اقتدار و موقعیت ایران سربلند و پیروزی سالهای اخیر در منطقه و پشت سر گذاشتن یک دوره تاریک جنگ اقتصادی و تحریمی تمام عیار.

 

__ کم اهمیت جلوه دادن دست آوردهای علمی ، نظامی، سیاسی ، واز همه مهمتر گسترش حوزه نفوذ ایران اسلامی در جهان

__ القا اینکه تنها راه کشورها برای عبور از مشکلات ،وابستگی به آمریکا وغرب است واگر کشوری مسیر دیگری را برگزیند محکوم به شکست است.

و…

🔸 البته اگر هدایت رهبرمعظم انقلاب و ملتی به این بزرگی و با بصیرت نبود ،حتما حوادث هولناکی در پیش رو بود. و این کشتی طوفان زده گرفتار تند بادهای سهمگین می گردید.

این روزها که دولت خدمتگزار در تلاش است برخی کاستی های گذشته را جبران و نسیم بهاری عبور از بحرانها به مشام می رسد برخی جریانات یا افراد سیاسی از آمریکا و غرب بیشتر عطش دامن زدن به این دروغ بزرگ را دارند و انگار اعتماد به نفس خود را از دست داده و به شدت وابسته به تحلیل و گفتمان آمریکا و غرب شدند چشم خود را بر واقعیتها افتخار آمیز کشور بستند، و حاضر نیستند منصفانه قضاوت کنند.

 

✍🏻 علی محمد نظری

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


div id="div_eRasanehTrustseal_85706">