×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
کشت مکانیزه نخود در دلفان

 

کاشت مکانیزه نخود با حضور فرماندار و مدیر جهاد کشاورزی در روستای گردکانه شهرستان دلفان

در مورخ پنجم فروردین ماه با حضور آقای قهرمانی فرماندار شهرستان و مهندس حسینی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان، شکری مسئول اداره تولیدات گیاهی،مرادی مسئول واحد مکانیزاسیون مدیریت جهاد کشاورزی، ولی پور مسئول مرکز جهاد کشاورزی حومه کشت مکانیزه نخود در اراضی روستای گردکانه شهرستان دلفان آغاز شد.

فرماندار دلفان در طی این بازدید با بیان اینکه شهرستان دلفان به عنوان قطب تولید نخود در استان می باشد اظهار داشت با توسعه کاشت مکانیزه نخود در شهرستان شاهد بالا رفتن عملکرد این محصول در سطح شهرستان خواهیم بود.

 

 

 

 

مهندس حسینی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عنوان داشتند بذور اصلاح شده نخود دارای تنوع بالایی بوده به طوری که در حال حاضر چندین رقم نخود اصلاح شده در شهرستان کشت می‌شود، وبذور اصلاح شده دارای عملکرد بالایی نسبت به ارقام محلی بوده و در مقابل بیماری‌ها مقاوم هستند و به علت داشتن ارتفاع بالا امکان برداشت به صورت مکانیزه و با استفاده از کمباین وجود دارد.

 

وی افزود در کشت مکانیزه میزان تولید نخود نسبت به روش‌های سنتی بیش از ۲۰%فزایش می‌یابد.

 

وی با بیان اینکه در کشت سنتی میزان تولید در هکتار ۴۰۰تا ۶۰۰ کیلوگرم است اضافه کرد: در روش مکانیزه و استفاده از بذر مال این میزان به ۷۰۰تا۸۰۰ کیلوگرم افزایش می‌یابد.

 

مهندس حسینی افزود: افزایش عملکرد،کشت سریع در مزرعه، سهولت مبارزه با علف‌های هرز و برداشت مکانیزه از ویژگی‌های این روش کشت است.

 

 

قاسم پیری علی آبادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


div id="div_eRasanehTrustseal_85706">