×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آخرین وضعیت بارش باران در لرستان

تشریح کامل پیش‌بینی بارندگی‌ها در لرستان

 

بهروز مرادپور؛ مدیرکل هواشناسی لرستان‌:

با توجه به پیش‌بینی‌ها، مناطقی از جنوب پلدختر و خرم‌آباد، مناطقی از جنوب شرق از جمله بخش‌هایی از سپیددشت و شول‌آباد و مناطقی مانند تنگ هفت، تنگ پنج، کشکان، افرینه، جلوگیر و بخش‌هایی از آزادراه خرم‌آباد به پل زال بیش از سایر مناطق در معرض خطر سیل قرار دارند.

مناطق جنوب شهرستان دلفان و مرز شمالی کوهدشت با توجه به خروجی این سامانه، مشمول هشدار سیل بوده و در وضعیت قرمز بسر می‌برند.

به طور کلی جنوب شهرستان دورود و مناطق محل پرورش ماهی از جمله ماربوره و تیره نیز در معرض خطر سیل و وضعیت قرمز قرار دارند.

همچنین در سپیددشت و شول‌آباد به دلیل حجم زیاد روان‌آب‌ها و ماهیت گل‌آلود شدن آب و در مناطق شمالی استان ازجمله نورآباد و الشتر، طغیان رودخانه‌های فصلی در داخل شهر‌ها پیش‌بینی می‌شود که ساکنان این مناطق باید منازل خود را برای جلوگیری از هرگونه آسیب و خسارت، تخلیه کنند.

برای شهرستان‌های کوهدشت، بروجرد، ازنا و رومشکان، آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه پیش‌بینی شده، بنابراین توصیه می‌شود ساکنان این مناطق که منازل آنان در حریم رودخانه‌ها قرار دارد، منازل خود را تخلیه کنند و عشایر کوچ‌رو این مناطق نیز به هیچ وجه در مسیر رودخانه‌های فصلی قرار نگیرند.

با توجه به احتمال آبگرفتگی در سطح شهر خرم‌آباد به‌ویژه در مناطق پل‌های حاج عمران و صفوی و کرگانه احتمال سرریز شدن آب دور از انتظار نیست.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


div id="div_eRasanehTrustseal_85706">