×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آرامش اجتماعی ضرورت توسعه

آرامش اجتماعی ضرورت توسعه کشور

 

مهمترین مولفه برای توسعه و پیشرفت و حرکت رو به جلو  برای هر کشوری ایجاد آرامش عمومی در ابعاد مختلف می باشد.  این آرامش در سایه عدم وجود دغدغه، نا امیدی، هراس، خشم ، عدم ترسیم از آینده مبهم و تیره  و… حاصل می گردد.

رقابتهای جهانی برای رسیدن به توسعه پایدار از یک طرف و مقاومت کشورهای پیشرو در حفظ موقعیت خود ، جهان را دچار یک تنش بین المللی نموده که حاصل آن جنگ ، فرو پاشی برخی کشورها، و دست بد ست شدن حکومتها  را در پی دارد

یکی از مهمترین اهرم کشورهای رقیب  بهم ریختن تمام گزینه هایی است که در حفظ آرامش مردم و جامعه هدف  تاثیر گذار هستند و در قالب 《جنگ روانی زیر  مجموعه جنگ ترکیبی 》 از آن نام برده می شود. اولین گام برای شیوه و تاثیر پذیری جنگ روانی رواج بی اعتمادی  در جامعه هدف است. ( مردم نسبت به دولت  ، دولت نسبت به مردم ، و مردم نسبت به مردم)  وقتی که   جامعه ای دچار بی اعتمادی گردید با آمیخته ای از موضوعات  راست و دروغ ذهنها مورد حمله جنگ روانی قرار می گیرد . طراحان اینگونه جنگها اهداف خود را با  انتشار برخی کاستیها ( مشکلات مردم ) مطالب مهم و دروغ خود را در قالب آن ترویج و شرایط روانی و بی ثباتی را فراهم می آورند.

برای مقابله با جنگ روانی و خنثی سازی آن با توجه به نوع جنگ روانی پیش زمینه های  سلب اعتماد عمومی در جامعه باید حذف  و کنترل شود مشکلات موجود پذیرفته شود و درد های مردم به چشم آیند و برای رفع آن تلاش نمود مردم هم باید تلاشهای دولت را مد نظر قرار دهند .《 با عدم پذیرش واقعیت ها دشمنان متخاصم به راحتی از آن بهره برده و دروغهای خود را بر پایه واقعیتها ی انکار شده سوار و به خورد مردم می دهند و عملا میدان را به رقیبان واگذار نموده و مدیریت اوضاع که عمدتا خشونت، و ناهنجاریهای اجتماعی است  به آنان سپرده می شود.》

صداقت بزرگترین گزینه خنثی سازی جنگ روانی می باشد. این صداقت حتما باید از گفتمان خارج و عملا برای طرفین ملموس باشد ، وقتی که صداقت مبنای مردم و دولت گردید آنوقت پایه ها و واقعیتها که سکوی ترویج شایعات و دروغ پردازیها  هستند از بین می رود و جنگ روانی دشمن خنثی و مردم بر پایه کسب اعتماد،  امید ، تلاش و …..   به آرامش روحی و روانی  دلخواه خواهند رسید.

آنچه که این روزها کشور ما نیازمند آن است  آرامش به تمام معناست. همه باید در این زمینه تلاش کنند  هم دولت و هم مردم.   پا فشاری بر اخلاق های نیکو و ارزشهای انسانی و اسلامی و دوری از آنچه که مورد توجه اخلاقی جامعه نمی باشد  پیش زمینه مسدود کردن دروغ پردازی بیگانگان و جلب اعتماد عمومی می باشد.

مردم باید موفقیتهای دولت و انگیزه و تلاشهای مسئولین خود  را در جهت رفع مشکلات باور کنند و برجستگیها را ببینند  و دولت هم باید کمبودها و نارسائیها  و مشکلات مردم را بپذیرد و راهکارهای عبور از آن را با مردم در میان بگذارد و یا تبیین نماید. هیچ کشوری به دروازه های تمدن نمی رسد مگر اینکه ملت و دولت آن مجدانه برای رسیدن به قلل رفیع ترقی متحد و دوشا دوش هم بسوی مقصد ترسیم شده حرکت کنند.  کشور در طول سالیان گذشته گامهای اساسی  و حرکت رو به جلو داشته و یکی از دلایل فشارهای  اخیر  همین موفقیت ها هستند .بارها عرض کردم ایران عزیز در موقعیت جهانی به شاخص های بسیار مهمی رسیده  ولی چون در بعد داخلی مردم هنوز با مشکلاتی از قبیل  اقتصاد ،معیشت، و… دست وپنجه نرم می کنند آن موفقیت ها در عرصه داخلی  نادیده گرفته می شوند یا به چشم نمی آیند.

 

✍ علی محمد نظری

 

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


div id="div_eRasanehTrustseal_85706">