×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 21 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 13 خبر
اثرات مخرب و غیر قابل جبران کالاهای قاچاق

اثرات مخرب و غیر قابل جبران کالاهای قاچاق سلامت محور بر سلامت مصرف کنندگان–

 

 

اکرم افتاده کارشناس غذا و دارو :قاچاق پدیده شومی است که با ایجاد برخی شغل های کاذب باعث آسیب رساندن به اقتصاد کشور شده و تعطیلی واحدهای تولیدی ، بیکاری و … در جامعه به دنبال دارد.

 

وی افزود : کالاهای قاچاق سلامت محور که شامل دارو ، مکمل ، تجهیزات پزشکی ، خوردنی و آشامیدنی ، آرایشی و بهداشتی است علاوه بر مضرات ذکر شده می تواند تاثیرات غیرقابل جبران بر روی سلامت مصرف کنندگان داشته باشد.

 

افتاده کارشناس غذا و دارو افزود : در بسیاری از موارد به دلیل شرایط نامناسب انبارداری و حمل و نقل این کالاها ، باعث ایجاد فساد و یا تغییرات شیمیایی مخرب در آن ها شده که به راحتی قابل تشخیص نمی باشد و مصرف آن موجب رسوب سموم در بدن می شود .

 

وی افزود : استفاده از فرآورده های تقلبی در بسته بندی برندهای معروف خطر دیگری است و مصرف این کالاهای تقلبی غیر از زیان عایدی نخواهند داشت.

 

افتاده در ادامه افزود ؛ مشکلات پوستی ، مسمومیت های ساده، عوارض کبدی ، سرطان ها و حتی مرگ را از عوارض استفاده از کالاهای تقلبی عنوان کرد.

 

وی افزود :این سازمان تلاش کرده تا با طراحی و نصب برچسب اصالت بر روی کالاهای وارداتی و در مرحله دوم که هم اکنون در حال اجرا است بر روی کالاهای تولید داخل نظارت دارد و ردیابی بر روی توزیع کالاهای مذکور را انجام داده و این امکان را برای مصرف کنندگان بر اساس ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز فراهم کرده تا کالاهای مجاز و اصل از تقلبی و قاچاق قابل تشخیص باشند.

 

کارشناسی غذا و دارو : سازمان غذا و دارو بر نظارت بر سطح عرضه و انبار کالاهای سلامت محور بر توزیع کالاهای مجاز نیز رصد داشته و با محصولات قاچاق برخورد قانونی می کند‌.

 

وی در پایان افزود: به مصرف کنندگان توصیه میشود: در زمان خرید کالاهای سلامت محور از مراکز مجاز و معتبر حتما کد ۱۶ رقمی پوشیده شده بر روی برچسب اصالت کالا را با سامانه پیام کوتاه ۲۰۰۰۸۸۲۲ یا سامانه اینترنتی www.ttac.ir استعلام بگیرند تا با اطمینان از اصالت کالا آن را استفاده نمایند.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


div id="div_eRasanehTrustseal_85706">