×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
بخشش سنی توسط شیعه

محمد رزم روز سه شنبه در مراسم خون صلح در شهرستان دلفان در سخنانی با تاکید بر اینکه خداوند را شاکر و سپاسگزارم به خاطر توفیق حضور در این مراسم باشکوه، ارزشمند، ملی و عبادی اظهار داشت: خون صلح یک سنت حسنه و دیرینه بوده که ریشه در اعماق جان و روح و روان عشایر غرب کشور، مذهب و ملیت مردم لرستان و مردم با صداقت شهرستان دلفان دارد.

 

وی بیان داشت: امروز شاهد برگزاری این مراسم صلح و سازش، آشتی، دوستی، انس، الفت، مودت، برادری، صمیمیت، اتحاد، انسجام، یکپارچگی و همدلی در منطقه «خاوه» ولایت مدار شهرستان دلفان هستیم.

 

رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به سومین روز از هفته وحدت بین اهل سنت و اهل تشیع و همچنین میلاد پیامبر اسلام (ص) و امام صادق (ع) عنوان کرد: یاد و خاطره شهدای وحدت را گرامی می‌داریم.

رزم با تاکید بر اینکه این مراسم صلح و سازش به خاطر رضایت خداوند، عمل به سنت، عمل به دستورات پیامبر (ص)، آن هم در هفته وحدت، برگزار شده است ادامه داد: مردم شریف شهرستان دلفان، مردمی متدین، سنتی و مذهبی، بزرگ، نجیب و اصیل هستند که به مهربانی و مهر ورزی شهرت دارند.

 

وی با تاکید بر اینکه مردم این شهرستان اهل گذشت، صمیمیت، برادری و اخوت هستند تصریح کرد: مردم دلفان، مردمی انقلابی، ولایت مدار، ایثارگر و شهید پرور و… هستند.

 

رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به تلاش‌های خستگی ناپذیر معتمدین و ریش سفیدان ذی نفوذ شهرستان دلفان گفت: ریش سفیدان دارای مقبولیت بالایی در بین مردم هستند، چون مردم از نعمت وجود این بزرگان و همچنین روحانیت برخوردار هستند، اهل گذشت هستند و امروز شاهد جلب رضایت شصت و یکمین پرونده قتل عمد در استان لرستان ظرف سه سال گذشته هستیم.

 

رزم بیان داشت: صلح و سازش از ویژگی‌های برجسته مردم لرستان و به ویژه مردم شهرستان دلفان است، این موضوع جایگاه بسیار رفیعی در آموزه‌های اسلامی دارد.

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه عفو و گذشت کار افراد دریا دل، بزرگ منش و… است که در صدد انتقام بر نمی آیند، با اینکه می‌توانند قصاص را اجرا کنند افزود: به همین خاطر امروز در محضر این خانواده بزرگ حضور پیدا کردیم.

 

رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به اینکه این عمل اولیای دم بسیار ارزشمند است و دارای ثواب اخروی است تصریح کرد: از اعضای شورای حل اختلاف و ستاد صبر نیز که بین مردم صلح و سازش ایجاد می‌کنند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

 

رزم با تاکید بر اینکه صلح و سازش همواره مورد تاکید آموزه‌های اسلامی و نیاز جامعه است عنوان کرد: این امر منجر به وحدت، اتحاد و یکپارچگی بین مسلمین می‌شود، صلح و سازش زیربنای امنیت است و موجب تقویت منافع و اقتدار و قدرت ملی می‌شود.

 

وی تاکید کرد: امنیت از مؤلفه‌های رشد و توسعه هر جامعه است.

 

رزم ظهار کرد: اصلاح ذات البین در راستای عمل به آیات قرآن و آموزه های دینی و سیاست های محوری ، راهبردی و اولویت دار رییس قوه قضاییه درپیاده کردن منویات مقام معظم رهبری است.

 

وی افزود:در همین راستا پرونده قتل پس از گذشت حدود ۶ سال ، مربوط به مهرزاد باستان فر اهل تسنن و از شهرستان چابهار استان سیستان و بلوجستان منجر به صلح و سازش شد.

 

رییس کل دادگستری لرستان گفت: این اقدام خدا پسندانه به میمنت هفته وحدت و عمل به فرامین پیامبر اکرم (ص) رسول مهربانی و در راستای فرامین و منویات مقام معظم رهبری صورت گرفت که در مراسمی خانواده اولیا دم “اعظم علی صادقیان” به خاطر رضای خدا قاتل را بدون دریافت حتی یک ریال دیه و هزینه سند نویسی محضر رسمی بخشیدند و وحدت شیعه و سنی در بخشش خانواده مقتول تجلی یافت.

 

وی افزود:درراستای دستورالعمل ستاد صبر که به تصویب ریاست قوه قضاییه رسیده در هر شهرستان استان لرستان بیش از دهها شبعه صلح و سازش ویژه قتل های عمد تشکیل شده است.

 

رزم یادآورشد:صلح و سازش در پرونده های قتل در لرستان با تلاش خستگی ناپذیر معتمدان محل صلح جویان و صلح یاران در این استان صورت می گیرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


div id="div_eRasanehTrustseal_85706">