×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 14 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تحلیلی بر ماهیت اسرائیل تا عملیات طوفان الاقصی

تحلیلی بر‌ماهیت اسرائیل تا طوفان الاقصی

 

همه چیز به جنگ جهانی دوم بر میگردد مظلوم نمایی برای یهودیان و داستان هولوکاست  شروع یک‌ پازل دامنه دار بود و متفقین پیروز هم روی آن به اجماع رسیده بودند از شوروی کمونیست گرفته  تا آمریکا و انگلیس وبقیه … 《 تشکیل کشوری بنام اسرائیل》

می گویند یهودیان نقشه هایی از منابع زمینی ‌جهان دراختیار دارند که استراتژی توسعه خود را بر مبنای آن می چینند. آنها به دلیل جمعیت کم و حوزه جغرافیایی محدود با نفوذ در ارکان قدرتهای بزرگ‌ و فاتحان جنگ جهانی دوم و حتی آلمان شکست خورده در هفتاد و پنج سال پیش  میخ خود را در قلب خاورمیانه ی گنج خیز بزمین زدند. تا کارتل های اقتصادی و منابع و معادن را به شیوه های گوناگون  تصاحب کنند.

پس از فرو پاشی شوروی و قدرت گرفتن پوتین و تکرار دوره های متوالی ریاست جمهوری او، با پست عوض کردنهای به ظاهر قانونی شراکای قدیمی متوجه شدند از دل سازمان امنیتی روسیه کسی بیرون آمده که  میخواهد بازی را بهم  بزند  حضورهوایی و اطلاعاتی روسیه در جنگ داخلی  سوریه و تقابل با آمریکا وغرب  مهمترین دلیلی بود تا  زمینه جنگ اوکراین را برایش فراهم کنند .

 

پوتین مغرور از پیروزی در جنگ های نیابتی  سوریه نتوانست غلغلک های غرب در اوکراین را تحمل و با حمله به آن کشور که روزگاری نه چندان دور تحت جغرافیای آنها بود زد و پس از چند هفته متوجه دام طنیده آمریکا و اروپا گردید. او که دانش آموخته خوبی در سازمان امنیت شوروی بوده  اکنون خود را در سر دو راهی دید یا قبول شکست که بمعنای تجزیه مجدد روسیه و پیروزی دوم آمریکا وغرب پس از فروپاشی شوروی است یا شروع جنگ جهانی با آینده  نامعلوم برای همه و نهایت استفاده از سلاحهای استراتژیک  و هسته ای.

اما یک میان بر هم وجود داشت . ایجاد چالش در خاورمیانه با استفاده از گروههای متخاصم موجود که از قضا در جنگ سوریه با آنان آشنا و گفت ولفتهایی هم داشته اند.

پس زدن یک ضربه سنگین به اسرائیل و به خطر افتادن موجودیت آن بعنوان پایگاه آمریکا وغرب در منطقه می تواند فشار جنگ را از روسیه به خاورمیانه منتقل کند و در این گیر ودار  روسیه می تواند زمینه تسلط بر جنگ اوکراین را برای خود فراهم آورد.

طوفان الاقصی  بدون حمایت یک قدرت جهانی نمی توانست اینقدر جسورانه، محرمانه و پر هزینه برای اسرائیل باشد  ایران که رسما اعلام نموده در شکل گیری آن دخیل نبوده و بی خبر بوده . کشورهای عربی هم که خنثی وخود دست کمی از اسرائیل برای مردم فلسطین نیستند.  می ماند دیدار سال گذشته مسئولین حماس با پوتین در کاخ ریاست جمهوری روسیه   در آن جلسه چه اتفاقی افتاد و چه چشم اندازی برای حماس ترسیم شد و چقدر سازمان اطلاعاتی روسیه پشت این قضیه بودند تا  فوق العاده سری بماند.؟!

اکنون  وقتی گفتار مقامات آمریکا و اسرائیل و اروپا را در جریان طوفان الا قصی کنار هم قرارمی دهیم مشخص می شود اسرائیل یک‌ پایگاه امریکا و اروپایی در منطقه برای چپاول منابع و معادن وسرمایه های موجود یا همان《 گنج های زیر زمین》  است و هویت همه بهم‌ بستگی دارد.  تضعیف اسرائیل خط قرمز آنهاست و از این رو هرگونه عملکرد اسرائیل و نیروهای نظامی او در کشتار مردم فلسطین  بدون‌ مواخذه خواهد بود و دست آنها برای هر نوع جنایتی باز است.

آنچه که اسرائیل و غرب در غزه به لحاظ کشتار مردمی و ویرانی دارند انجام میدهند علاوه بر جنون بابت طوفان الاقصی  زهر چشمی به کشورهای همسایه و منطقه است  همانطوریکه وزیر جنگ آن رژیم می گوید《 چنانچه حزب الله وارد جنگ شود سرنوشت بیروت همانند غره است》

اکنون شرایطی پیش آمده که بود ونبود ماهیت وجودی اسرائیل به همین جنگ گره خورده است .اگر روسیه  طراح عملیات و کمک کننده اطلاعاتی به حماس باشد تا کنون خوب مدیریت کرده و هنوز کسی جرات ندارد مستفیم و شفاف آنها را طرف دعوا قلمداد کند واتفاقا با فرافکنی تمام  انگشت اشاره به سمت ایران است .

گرچه ایران ماهیت وجودی محور مقاومت را از خود میداند وکتمان هم نکرده است و موضع خرمندانه ای هم درابن طوفان اتخاد نموده است.  بنظر می رسد تحولات مهمی از بدو شکست آمریکا و اروپا در جنگ های نیابتی در سوریه تا جنگ اوکراین و اکنون طوفان الاقصی درحال وقوع است که ظاهر آن آتش و توپ وبمب و کشتار زنان وکودکان است  اما بخش مخفی آن در سازمانهای اطلاعاتی جهان  با شور و هیجان و تلاطم های نا پیدا در حال رقم خوردن است. همه چیز بستگی به استقامت حماس دارد آیا آنها می توانند منشاء تغییر مسیر تاریخ باشند.

 

 

✍ علی محمد نظری

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


div id="div_eRasanehTrustseal_85706">