×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تفاوت گفتار و رفتار امام جمعه مستمع را سر لج می‌آورد

تفاوت گفتار و رفتار امام جمعه مستمع را سر لج می‌آورد

 

رهبر انقلاب: امام جمعه در روز جمعه مردم را امر به تقوا می‌کند با گفتار خود؛ من می‌گویم شما در روز شنبه و یکشنبه و دوشنبه و سه‌شنبه و چهارشنبه و پنجشنبه مردم را امر به تقوا کنید با رفتار خود.

 

والّا اگر ما روز جمعه دعوت به تقوا کردیم اما روز شنبه یک عملی از ما سر زد که این با تقوا سازگار نیست، این اصلاً به کلی باطل میکند.

 

یعنی نه حالا فقط باطل می‌کند، اصلاً، یک اثر به عکس دارد. مستمع را سر لج می‌آورد که چه دارند میگویند اینها. کمترین کاری که ممکن است بکند این است که دیگر نماز نیاید، این کمترین کاری است که می‌تواند بکند.

 

از این بیشتر هم کارهایی می‌کنند. آمر به تقوا بایستی در امر تحصیل تقوا در خود کوشنده باشد.

 

رهبر انقلاب: اساس کار، حضور مردم است/ اگر چنانچه نماز جمعه‌ی این هفته‌تان از نماز جمعه‌ی ماه قبل جمعیت کمتری دارد باید احساس نگرانی کنید

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، صبح امروز در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور:

 

اجتماع و حضور مردمی یک چیز مهمی است. اینجاست که شما باید حسّاس باشید. اگر چنانچه نماز جمعه‌ی این هفته‌تان از نماز جمعه‌ی مثلاً یک ماه قبلتان جمعیت کمتری دارد باید احساس نگرانی کنید. اصلاً اساس کار حضور مردم است. وقتی دسته‌جمعی ذکر گفتیم آثار و برکات ذکر بر دسته‌جمعی نازل میشود. بر جمع نازل میشود.

 

در قرآن دارد: «‌فَإِنَّ الذِّکْرَىٰ تَنفَعُ الْمُؤْمِنِینَ» این نفع میشود برای همه. بله، شما تنهایی هم که خودتان نماز شب میخوانید در اتاق تنها خدای متعال نفع میدهد به شما، اما اینجا این نفع، نفع عمومی است. همه‌ی مجموعه نفع میبرند.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


div id="div_eRasanehTrustseal_85706">