×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
جشنواره تخصصی عسل و فرآورده‌های جانبی و همچنین صنعت زنبورداری

  • جشنواره تخصصی عسل و فرآورده‌های جانبی و همچنین صنعت زنبورداری با معرفی ظرفیت‌های شهرستان دلفان در حوزه تولید عسل و حرفه زنبورداری برای دومین بار برگزار شد.

این جشنواره با حضور دکتر ابراهیمی نماینده مردم دلفان و سلسله در مجلس شورای اسلامی،ابراهیمی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی استانداری، صفری راد مدیر هماهنگی اقتصادی استانداری، حجت الاسلام و المسلمین دکتر موسوی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی لرستان، کشوری رئیس سازمان زندانهای استان،مهندس شاهرخی ریاست سازمان جهاد کشاورزی، سرهنگ موسوی فرمانده سپاه دلفان،قهرمانی فرماندار دلفان، مرادی فرماندار الشتر،حاج آقا طهماسبی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی دلفان، مهندس حسینی مدیر جهاد کشاورزی و تعدادی از مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی و زنبورداران دلفان و دیگر شهرستان های استان برگزار گردید.

فرماندار دلفان با اشاره به برگزاری جشنواره تخصصی زنبور عسل گفت: پرورش زنبور عسل و تولید عسل موجب اشتغالزایی تمامی اهالی روستای کفراج با جمعیت حدود یکهزار نفر شده است.

ه

آقای قهرمانی در جشنواره عسل دلفان افزود: روستای کفراج پایلوت و بزرگترین کلونی پرورش زنبور عسل در کشور است و سالانه ۷۵۰ تن عسل را روانه بازار می کند.

وی میانگین تولید عسل در کفراج را نسبت به میانگین کشوری و استانی بیشتر اعلام کرد اظهار داشت: وجود جنگل، مراتع و آب و هوای ییلاقی ظرفیت بسیاری برای تولید عسل در این منطقه ایجاد کرده است و دولت نیز تمام تلاش خود را برای حمایت از این بخش بکار خواهد گرفت.

مهندس حسینی مدیر جهاد کشاورزی دلفان در حاشیه این جشنواره با اشاره به ظرفیت های شهرستان در تولید عسل گفت شهرستان دلفان به دلیل دارا بودن شرایط آب و هوایی مناسب توانمندی خاصی در حوزه تولید عسل مرغوب و باکیفیت دارد. وی در ادامه گفت: از اهداف برگزاری این جشنواره بهبود مدیریت پرورش زنبور عسل، استاندارد سازی، برند سازی، بسته بندی و بازاریابی فرآورده های زنبور عسل و نیز معرفی شهرستان دلفان به عنوان شهر عسل و توسعه بوم گردی در منطقه می باشد.

گزارش تصویری جشنواره تخصصی عسل و فرآورده‌های جانبی و همچنین صنعت زنبورداری

 

 

قاسم پیری علی آبادی

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


div id="div_eRasanehTrustseal_85706">