×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
خلق فرصت از دل بحران ها

خلق فرصت ها جدید  از دل بحران اخیر

 

واقعیت این است حوادثی که در چند ماه اخیر اتفاق افتاد بدلیل مشکلات جامعه در برخی موارد، از جمله ،اقتصاد، معیشت، فرهنگ و…. دور از انتظار نبود ،جدای از نقش دشمنان و بیگانگان  که همواره  بدنبال راه نفوذ برای ضربه زدن به کشورمان هستند ودر جای خود باید مورد توجه قرار گیرد . نباید اشتباهات در روند مدیریت دولتی و حکومتی را پشت توطئه دشمنان فراموش نمود.

اگر عوامل شکل گیری بحران اخیر درست و منطقی و بر مبنای واقعیت ارزیابی گردد می توان از دل آن فرصت هایی خلق کرد که تا چند دهه آینده روند اجرایی کشور و رضایت مندی مردم تضمین گردد.

باید باور کرد آنچه این روزها شاهد آن هستیم  حاصل نوع نگاه در برخی جایگاههای تصمیم ساز و تصمیم گیر در گذشته و هدایت و مدیریت  کشور بر مبنای آن می باشد. (نگارنده در طول چند سال گذشته در حد توان خود از سر دلسوزی به بسیاری از آن موارد اشاره کرده ام،)

توجه به نیازهای واقعی جامعه بر مبنای خواست و رضایت مندی مردم ، و تمرکز بر ایجاد رفا وآرامش  روحی و روانی و توسعه فراگیر با نگاه به افق های دور در تمام ابعاد می تواند زیر بنای فرصت های  جدیدی باشد که از دل بحران بیرون بیاید، پا فشاری براجرای  راه و روشهای نه چندان موفق گذشته  جز ایجاد یاس و نامیدی حاصلی ندارد،  همه باید متوجه باشند گاهی اصرار بر برخی شیوهها و منش های تنش زا بجای ترمیم شکاف بین مردم و مراکز تصمیم گیری ممکن است فاصله را بیشتر و به نوعی بازی در زمین دشمن باشد،

همه میدانیم کشور ما فقیر و ندار نیست، با سرمایه ها و ثروتهای  خدادادی این سر زمین می توان حتی یک قاره جهان را اداره و مدیریت نمود.این حجم بیکاری، فقر و پایین بودن سطح زندگی زیبنده حکومت اسلامی که مبنای آن اجرای عدالت اجتماعی است نمی باشد.  اگر مشکلاتی وجود دارد که دارد بدلیل عدم مدیریت صحیح به معنای عام آن در اداره کشور است،  باور کنید عبور از این شرایط نه تنها سخت نیست بلکه سهل و آسان است، دهها کار و برنامه،  ریز ودرشت را می توان حتی دریک جلسه حل و فصل نمود .   اگر در بروز همین نا آرامیها از قبل نگاه و رویکرد واقع بینانه و تصمیم گیری مدبرانه صورت می گرفت وقوع آن حتی قابل پیشگیری بود چه رسد به اینکه طولانی گردد ، اکنون هم دیر نیست،  دولت باید خود پرچمدار مطالبه خواهی مردم شود  اگر برخی نارضایتیها به حق است و مواردی از خواسته ها مورد تایید است   باید راهکارهای اصلاح امور با مردم در میان گذاشته شود و برای آنان تبیین گردد، طولانی شدن این موضوع موجب یاس ونا امیدی عمومی میگردد نباید ‌گرفتار توطئه دشمنان خارجی مبنی بر تقابل مردم و دولت شد، مردم و دولت  امت واحده هستند وعشق وعلاقه قلبی و ملی همه به کشور واین سرزمین  باید چنان برجسته شود که مایه یاس بدخواهان جهان گردد. آب وخاک این سر زمین کهن و تاریخی مربوط به همه است. و همه باید خود را در مالکیت آن سهیم و به اندازه سهم خود نقش آفرین بدانند.

هنر مدیران ما باید عبور دادن کشور از شرایط سخت باشد. همانطوریکه هنر مردم دوستدار وطن و کشور صبر معقول در برابر سختی ها و ناملایمات است. برعکس القاء دشمنان خارجی  اینجا کسی دشمن کسی نیست، نیروهای خدوم امنیتی خون می دهند تا خونی ریخته نشود،  هیچ تیره و قوم وقبیله ای بر دیگری برتری ندارد ، ایران عزیز ما با همه قومیت ها و رنگهایش قشنگ است، وهیچ کس دلسوزتر از خود مردم ایران نمی باشد،  باید در برابر مردمی با این نجابت و هوشمندی و بصیر و مهرورز به کشور وارزشهایش علی رغم حجم سنگین جنگ ترکیبی دشمنان  سر تعظیم فرود آورد و با افتخار به ایرانی بودن خود ببالیم .

 

✍🏻  علی محمد نظری

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


div id="div_eRasanehTrustseal_85706">