×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 9 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دیدار رییس کل دادگستری لرستان با اعضای قرارگاه مردمی مبارزه با فساد استان

کل دادگستری لرستان با اعضای قرارگاه مردمی مبارزه با فساد استان

 

حجت الاسلام والمسلمین سعید شهواری رئیس کل دادگستری استان لرستان در دیدار با اعضای قرارگاه مردمی مبارزه با فساد استان ضمن اشاره به اینکه دغدغه مندی اعضای این ستاد در حوزه مفاسد خصوصا مفاسد اقتصادی بسیار ارزشمند است، افزود: گردآوری اطلاعات و مدارک در حوزه فساد خصوصاً فساد اقتصادی کاری ارزشمند است چه در قالب قرارگاه باشد و چه در قالب قرارگاه نباشد.

 

وی افزود: نتیجه ارائه اطلاعات بسیار مهم و ارزشمند است چرا که اگر در این زمینه اطلاعاتی داده شود، پیشگیری از فساد و برخورد با آن صورت خواهد گرفت.

شهواری گفت: ما در دادگستری از این اطلاعات استقبال می کنیم به شرط آنکه اطلاعات خام نبوده و این اطلاعات قابل ارزیابی و مستند باشند و یا زمینه هایی را برای ما ایجاد کند که ما بتوانیم با پیگیری آنها را مستند کنیم.

رئیس شورای قضایی در ادامه ابراز داشت: اطلاعات واصل شده حتماً پیگیری و به مراجع ذیصلاح جهت پیگیری،اقدام عاجل و به موقع ارجاع داده خواهند شد.

وی تاکید کرد: هرکسی در هر بخشی از استان فسادی را میبیند آن را به صورت مستند به دادگستری گزارش کند، ما در دادگستری پیگیری کرده و همین کار سبب پیشگیری از وقوع فساد خواهد شد چرا که اصولاً نباید گذاشت فساد به وجود بیاید.

شهواری ضمن تاکید بر این موضوع که با مسئله فساد با جدیت و قاطعیت برخورد خواهد شد، گفت: به وجود آمدن فساد تبعات زیادی دارد و جبران خسران آن مشکل است و بایستی در این زمینه بیشتر به پیشگیری توجه نمود.

نماینده عالی دستگاه در قضایی در استان گفت: دستگاهها با همه عده و عده ای که دارند ظرفیت ها و امکانات وسیعی ندارند که یک اشراف همگانی داشته باشند و ارائه همین اطلاعات می تواند بسیار مفید باشد چنانچه که می بینیم خیلی از پرونده های تشکیل شده در دادگستری در زمینه فساد پایه ی آن ها گزارشات مردمی بوده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از خط قرمزهای دادگستری استان رانت، تبعیض و فساد است، گفت: اگر در جایی ببینیم که فسادی رخ داده است بدون توجه به اینکه چه شخصیتی می باشد و به چه جایی وابسته است برخوردی بدون اغماض، جدی و عبرت آموز خواهیم داشت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


div id="div_eRasanehTrustseal_85706">