×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
روز معلم مبارک باد

🔸سلام بر قلب های مهربان معلمانم

 

🔸 روز معلم را گرامی میداریم و بر روان پاک همه شهیدان خصوصا معلمین شهید درود می فرستیم.

🔸. اگر از علم گفته می شود بی درنگ واژه بعدی باید علم آموز یا همان معلمی باشد که این دانش را آموزش داد. اگر امروز موفق ترین انسانها پا به کرات آسمانی می گذارند و سیارگان نا شناخته را یکی پس از دیگر ی کشف می کنند تا آینده زندگی بشریت را تضمین و امید به آینده را تداوم بخشند ، اگر مهندسین پیچیده ترین طرحها و سازه ها وآسمان خراشها را بنا می نمایند ، اگر اطبائ امروز بر تکه تکه بدن انسان اشرافیت پیدا نموده و آنان را هنگام ضرورت جابجا می کنند. اگر علمای ما با سیر و سلوک معنوی اخلاق و فلسفه و معنویت را در جامعه تولید میکنند و هزاران اگرهای دیگر، همه اینها را معلم به ما یاد داد، همان معلم فهیم و با وقاری که صادقانه برای آموختنمان تلاش نمود، تا شکوفایی علمی مان را با غرور مقدسش نظاره نمایند.

🔸معلمین کشور ما از یک ویژگی دیگری برخوردارند که شاید در کشورهای دیگر کمتر چشم گیر بوده است. و آن تعلیم عملی عشق و ایثار و فداکاریها برای آرمان بلند ملت و کشورشان است. قدم به قدم همراه مردم و خیر خواه مردم بودند، در ایجاد امنیت و آرامش معلمان ما همچنان معلمی کردند، در دوران دفاع مقدس، هم فرمانده بودند و هم فرمانبری کردند. تیر خوردند، خمپاره و ترکش توپ بدن هایشان را سوراخ سوراخ نمود. پاهایشان در میدانهای مین قطع گردید، بارها سر دانش آموز شهید بر دامن پر مهر معلمش بود و دستان او آخرین نوازشگرش ، همانطوریکه دانش آموزان معلمین مجروح خود را بر دوش می گرفتند وبرای نجات او نفس کشان می دویدند.

🔸آنچه که معلمین ما را عزیز کرده این است که آنها با واژه های چندش آوری همچون، خشونت طلبی، فزون خواهی ، بهره گیری از موقعیت شغلی، رانت خواری، فساد طلبی، و فتنه انگیزی و …بیگانه اند، و خوب میدانند که حفظ و نگهداری کرامت و مقام معلم قبل از هر کسی بر عهده خود آنان است. معلم صندوقچه ای است که مملو از علم و حکمت و ارزشها و همه خوبیها ست و غیر از آن را بر نمی تابد . این دسترنج پاینده از نسلی به نسل دیگر از معلمین ما رسیده واکنون در اوج عظمت علم و نوآوری همه از آن بهره مندیم.

سلام و صلوت بر روح پاک معلمینی که کوچ ابدی کردند و یادگار آنان امروز هزاران معلم فرهیخته است که راه و منش نیک آنها را تداوم و با نجابت تمام زینت جامعه و مردم خود هستند.

 

روز و هفته و ماه و سال بر شما مبارک

 

✍🏻 علی محمد نظری

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


div id="div_eRasanehTrustseal_85706">