×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 18 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
قرارگاه اشتغالزایی به تنهایی کافی نیست؟

قرارگاه اشتغالزایی به تنهایی کافی نیست

 

استاندار محترم در خبری اعلام نمودند قرارگاه اشتغالزایی مناطق زاگرس نشین در لرستان ایجاد می شود.اینکه حوزه کاری این قرارگاه و تصمیم‌گیری آن در چه زمینه هایی می باشد  حتما  متولیان امر توضیح خواهند داد اما بعنوان کسی که آشنایی ابتدایی با مسائل اشتغال دارم  ودر این زمینه علاوه بر تجربه مطالبی هم منتشر کردم ذکر چند نکته را ضروری میدانم.

 

ایجاد اشتغال فقط در قبال سرمایه گذاری محقق می شود وبدون سرمایه گذاری ایجاد اشتغال تحقق نخواهد یافت.

یکی از کارهای زمین مانده در استان که چندین بار هم بدان پرداخته شد عدم وجود یک سامانه ثبت ظرفیتها،برای سرمایه گذاری در استان است یعنی هیچ اطلاعات جامعه ای که یک سرمایه گذار بخواهد راغب باشد در استان ما سرمایه گذاری نماید یا وجود ندارد یا اگر هم هست چنان بی رمق است که بود و نبودش فرقی نمی کند.

اگر همین ستاد بتواند این سامانه را راه اندازی کند و تمام اطلاعات لازم در خصوص ظرفیتها و  موقعیت و ویژگیهای  قابل سرمایه گذاری در اختیار عموم قرار دهند گام اول ایجاد اشتغال را بر داشته اند.

اخیرا یک سرمایه گذار بین المللی که در بخشهای کلان نفت وپتروشیمی فعالیت دارد با وساطت برخی دوستان قصد سرمایه گذاری در استان ما را داشت کف سرمایه گذاری اعلام شده ایشان《 یک هزار میلیارد تومان بود》 دوستان ایشان هر چه تلاش کردند  و با برخی مسئولین استانی هم تماس گرفتند نتوانستند اطلاعات لازم را بدست آورند حتی اینجانب شخصا با یک مدیر شهرستانی تماس گرفتم وخواهان اطلاعات بودم تا این سرمایه گذار را ترغیب به سرمایه گذاری در دلفان کنم متاسفانه با عدم استقبال مواجه شدم.

این موضوع 《 بیماری لا قیدی مدیریتی》 مشکل اصلی استان ماست   آقای استاندار محترم تا زمانیکه زمینه و اشتیاق و استقبال از سرمایه گذاران بعمل نیاید ومدیران استانی و شهرستانی دغدقه اشتغال نداشته باشند و منافع استان و شهرستان را برمسائل دیگر ترجیح ندهند  قرارگاه که سهل است  هیئت دولت در استان متمرکز گردد  هیچ کاری از پیش نخواهند  برد. این دوستان گرامی توقع داشتند به محض اطلاع از وجود چنین سرمایه گذاری  با تشکیل یک کارگروه ویژه زمینه حضور ایشان در استان فراهم شود ولی متاسفانه این مورد هم مثل خیلی از موارد دیگر  از نحوه برخورد مسئولین ما دل زده شد و برای سرمایه گذاری راهی استانهای دیگر گردید.

 

✍ علی محمد نظری

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


div id="div_eRasanehTrustseal_85706">