×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مدیریت اداری نیازمند تحرک بیشتر است

مدیریت اداری نیازمند تحرک بیشتر است

 

🔸 یکی از معضلات در برخی مدیریت های گذشته نگاه منفعت طلبانه و سو استفاده شخصی از ‌برخی جایگاههای مدیریتی بود که باعث سلب اعتماد مردم گردید.

 

عدم تمرکز برحل مشکلات در ابعاد مختلف و فاصله گرفتن برخی ادارات از فلسفه خدمات دهی به مردم ، و عدم فعال سازی میز خدمت ، اتفاقات ناگواری بود که بنظر می رسد با چینش مدیران متعهد که فهم درستی از مسئولیت دارند پایان خواهد یافت.

 

🔸مدیران توانا و متعهد باید از نظارت و بازرسی ها استقبال، و تلاش کنند این اهرمهای ناظر بر اجرای قوانین بتواند نور افکن خود را در تاریکها بدمند و از احتمال تخلفات جلوگیری نمایند.

 

🔸شرایط موجود در کشور بدلیل فشارهای خارجی و عبور از برخی بی تعهدی ها نیازمند جسارت و رفتن به قلب مشکلات است.

 

فلسفه وجودی این همه کارشناس و مشاور در کنار سیستم مدیریتی برای طراحی و ابداع راهکارهای برون رفت از تنگناهای اداره مربوطه است.

 

تجربه ثابت کرده است هیچ مشکلی بدون راه حل خاص خود نیست، و هیچ بن بستی در جایگاه اداری حتی زندگی اجتماعی با بهره گیری از تخصص و تعهد مسئولین و مشاوره دلسوزان امر نمی تواند ماندگار باشد.

 

🔸آنچه که این روزها جامعه حس می کند عدم شتاب و تحرک جسورانه مدیران میانه ( استانی و شهرستانی ) در برخی جایگاههاست که توقع این است که با اندیشه های کارشناسانه و متعهدانه کمر همت ببندند و گرفتار جلسات تکراری و مصوبات صدمن یک غاز نگردند.

 

🔸مردم در طول چهار دهه گذشته نشان داده اند که لیاقت مدیران توانمندی هستند که با درک درست از موقعیت جامعه آستین خود را بالا زده و امورات محوله در جایگاه سازمانی را به جایگاهی ارتقا دهند که در تراز آنان باشد.

 

ایستادگی و مقاومت ملت ایران تبدیل به یک سر مشق جهانی شده، اما در بعد مدیریتی هنوز تا آن جایگاه فاصله وجود دارد و هیچ کس جز مدیران متخصص و دلسوز و متعهد نمی تواند این عقب افتادگی را جبران کند.

 

🔸مدیرانیکه از ترس اهرمهای نظارتی لرزان و آهسته آهسته و حتی گاها از انجام امورات خود داری و ریسک پذیری نمی کنند نه متعهدند ، نه انقلابیند ، و نه متخصص و سازمانهای نظارتی هم اگر بدنبال مچ گیری و یا در کمین هستند که خطایی در حوزه مدیریتی اتفاق بیفتد و با ایجاد جو رعب و وحشت فضای اداری را دچار دلمردگی نمایند ،آنها هم دچار اشتباه مدیریتی هستند.

 

هنر تشکلهای نظارتی پیشگیری از وقوع جرم در مجموعه مدیریتی است نه مچ گیری و کمین و مانع تراشی در روند مدیریت ها چنانچه سیستم نظارتی سالم باشد و درست عمل کند مدیران متعهد با پشتوانه آنان قادرند سرعت و دقت و بازدهی امورات مجموعه تحت امر خود را کیفیت ببخشند .

 

🔸آنچه که امروز مردم از مدیریت و سیستم اداری کشور توقع دارند، حرکت و تقویت ساختار اداری کشور از منظر خدمات دهی به مردم و بهره گیری از آخرین تکنولوژی روز درجهت روان سازی و شفاف سازی خدمات عمومی می باشد.

 

 

✍🏻 علی محمد نظری

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


div id="div_eRasanehTrustseal_85706">