×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 10 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نشست خبری ریاست دادگستری دلفان

نشست خبری ریاست ، دادستان عمومی و انقلاب ، مسئول حفاظت اطلاعات دادگستری شهرستان دلفان با اصحاب رسانه بمناسبت هفته قوه قضاییه

جناب آقای دکتر فردین عسکرزاده، رئیس دادگستری شهرستان دلفان در نشست خبری با اصحاب رسانه بمناسبت هفته قوه قضائیه بیان داشت:

هفته قوه قضاییه فرصتی است برای اعلام تجدید میثاق مسئولان و کارکنان دستگاه قضایی با امام راحل، رهبر معظم انقلاب و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران در مسیر اجرای عدالت و احقاق حقوق فردی و اجتماعی

وی افزود :میانگین وارده پرونده های حقوقی ۱۷۰ فقره، کیفری دو ۱۵۰، فقره اجرای احکام کیفری ۲۱۰ فقره و اجرای احکام حقوقی ۱۲۸ فقره در ماه بوده است.

عسکرزاده ریاست دادگستری شهرستان دلفان :کلیه دادرسی های مربوط به زندانیان به صورت الکترونیک بوده یعنی هیچ زندانی جهت برگزاری جلسات رسیدگی از زندان احضار نشده و جلسات رسیدگی به صورت ویدئو کنفرانس صورت پذیرفته که با توجه به بعد مسافت از هزینه های نقل و انتقال و خطراتی که در مسیر رفت و آمد وجود دارد، جلوگیری شده است. ضمن اینکه کار مامورین بدرقه نیز در این زمینه سبک گردیده است.

وی در ادامه افزود :درخصوص وضعیت عملکردی دادگستری شهرستان دلفان مجموعه پرونده های وارده به دادگستری شهرستان اعم از دادگاه، دادسرا و شوراهای حل اختلاف ۳۷۰۰۵ فقره بوده که علاوه بر مختومه شدن این پرونده ها تعداد ۹۷۱ فقره هم از مانده در سال های قبل مختومه شده و مجموعا ۳۷۹۷۶ فقره مختومه شده است.

عسکر زاده در ادامه افزود :در حوزه قضایی شهرستان متوسط زمان رسیدگی به دعاوی کیفری ۷۶ روز و دعاوی حقوقی ۸۳ روز است. یعنی طی این مدت که به صورت میانگین می باشد پرونده های حقوقی و کیفری در شعبه ثبت مورد رسیدگی و مختومه می گردند. میانگین وقت دهی در دعاوی کیفری و حقوقی ۴۸ روز است که آمار بسیار مناسبی است و جای تشکر و قدردانی از همکاران محترم را دارد که ۹۴ درصد از ابلاغیه های حوزه قضایی به صورت الکترونیک بوده و این امر سهم مهمی در جهت جلوگیری از اطاله دادرسی دارد

وی در ادامه افزود:یکی از برنامه های تحولی دستگاه قضایی تشکیل پرونده های قضایی بدون کاغذ است، که در آن کلیه روند رسیدگی پرونده به صورت الکترونیکی صورت می پذیرد. سال گذشته تعداد ۱۴۵۹ فقره پرونده در حوزه قضایی شهرستان بدون کاغذ و بصورت الکترونیکی توسط همکاران مورد رسیدگی قرار گرفته است.

با توجه به تاکیدات ریاست محترم قوه قضاییه در خصوص حضور مدیران و قضات در زندانها و بررسی مسائل و مشکلات آنها، در سال گذشته همکاران ما مجموعا ۱۵۱ بازدید از زندان را داشته اند و در این بازدیدها به بررسی مسائل و مشکلات زندانیان و صدور دستورات قضایی لازم پرداخته اند.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


div id="div_eRasanehTrustseal_85706">