×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پیام رییس کل دادگستری استان لرستان بمناسبت سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن

 

پیام رییس کل دادگستری استان لرستان بمناسبت سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن

 

بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

از مومنان مردانی هستند کـه بـه پیمانی کـه با خدا بسته بودند وفا کردند، بعضی بر سر پیمان خویش جان باختند و بعضی چشم بـه راهند و پیمان خودرا دگرگون نکرده ‏اند (سوره احزاب ؛ آیه٢٣ )

امام خمینی(ره) فرمود: اگر روزی اسراء برگشتند و من نبودم، درود مرا بـه انها برسانید و بگویید خمینی در فکرتان بود.

 

آزادگان آمدند همانطور کـه رفته بودند

دلیر و مقاوم

نستوه و استوار

امیدوار و پر افتخار

با همان صلابت همیشگی

خاک پای آزادگان، سُرمه چشمان میهن و مردم عزیزمان.

آنان کـه درسال های‌ درد و فراق، دور از دیار بـه سر می بردند، کوله باری از خاطرات تلخ و شیرین بـه همراه دارند کـه هرکدام از آن ها، درس بزرگی از استقامت و آزادگی اسـت. آزادگان ذخیره بزرگ الهی و یک ثروت عظیم انسانی هستند کـه در دست دشمن غصب شده بودند. آزادگان در طول جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، پیام آوران انقلاب بودند و غریبانه و مظلومانه در بین کینه توزی دشمنان و تلخ کامی دوران اسارت، صدای آزادی و استقلال میهن را سر دادند و در راه استقرار و تداوم نظام جمهوری اسلامی ایران تا پای جان ایستادند. بدون تردید آزادگان دلاور، گنجینه‏ های‌ ارزشمندی هستند کـه با الهام از مکتب انسان‏ ساز اسلام و سیره ائمه اطهار و با درس ‏گرفتن از زندگی انقلابی و حماسه‏ ساز حضرت زینب«س» کـه اسوه صبر و پایداری بود، توانستند دوران دشوار اسارت را به خوبی پشت سر نهند و شکوه مقاومت و سرافرازی را بر صحیفه درخشان ایران اسلامی ثبت کنند. ۲۶ مرداد ماه سالروز آغاز بازگشت آزادگان غیور بـه ایران اسلامی و خاک پاک وطن، موهبتی اسـت وصف‌ ناپذیر کـه شادی دلهای‌ بسیاری را بـه همراه آورد و غرور و فخر ملی مان را افزود . این روز بزرگ، یادآور بازگشت غرورآفرین مردان و زنان آزاده‏ای اسـت کـه پس از تحمل سال‏‌ها شکنجه و دوری از وطن و خانواده بـه افتخار آزادگی نائل شدند. صبوری خانواده های این عزیزان در دوران اسارت بسیار مایه افتخار و مباهات همه ما می باشد و درس بزرگی از صبر، ایثار، ایمان، توکل و امید به فضل و عنایت خداوند مهربان بود که در قرآن کریم وعده کرده است پاداش صابران را خواهد داد. اینجانب خاضعانه و صمیمانه این روز بزرگ و پر افتخار را بـه عموم آزادگان سرافراز، اسوه های صبر و‌ مقاومت و شیران بیشه شجاعت و رشادت کـه یادگاران ارزشمند سال های‌ سخت و غرور آفرین دفاع مقدس می باشند و خانواده های محترمشان تبریک و تهنیت عرض می نمایم و سلامتی و توفیق این عزیزان را از خدای مهربان خواهانم. به طور خاص این روز پرافتخار را به آزادگان عزیز هم استانی و نیز همشهرستانی خودم تبریک و تهنیت می گویم و به روح بلند و ملکوتی همه شهدا و بویژه شهدای آزاده سلام و درود و صلوات و فاتحه نثار نموده و یاد و خاطره شان را گرامی می دارم.

 

محمد رزم

رییس کل دادگستری استان لرستان

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


div id="div_eRasanehTrustseal_85706">