×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کردستان نیازمند توجه ویژه

 کردستان نیارمند توجه ویژه است

 

در دوران دفاع مقدس  در کردستان عراق روزی با یکی از فرماندهان پیشمرگه عراقی گفتگو می کردم،  از او پرسیدم چطور نیروی مورد نیاز خود را تامین می کنید؟

گفت  ما بیشتر تلاشمان را روی نیروهای جوان کرد  متمرکز کردیم چون بلند پروازیهای این دوره سنی منحصر بفرد است و کسی که در جوانی جذب ما گردد تا آخر عمر همراه خواهد بود.

او می گفت ما به جوانان کرد تاکید میکنیم به سربازی بروند پس از طی دوران آموزش سلاح خود را برداشته وبه ما بپیوندند.!  می گفت در این شرایط هم نیروی جوان را جذب کردیم، هم هزینه آموزش را به دولت تحمیل کردیم و هم فرد سلاح خود را آورده وچون سرقت سلاح و پیوستن به گروهای مخالف دولت جرم سنگینی است این نیروها هر ماموریتی را به راحتی انجام میدهند البته او توضیحات دیگری داشت که از حوصله خوانندگان گرامی خارج است.

 

پس از شروع نا آرامیهای اخیر گروههای تجزیه طلب کرد که منتظر فرصت بودند واز سالها پیش خود را برای چنین شرایطی آماده کرده بودند ،وارد شهرهای کردنشین شده وعملا میداندار اغتشاشات گردیدند و مردم نجیب کرد را در یک منگنه دوسویه قرار دادند

آنچه که در طول این چند ماه در کردستان اتفاق افتاد متفاوت از دیگر شهرهای نا آرام کشور بود.

احزاب تجزیه طلب  به تصور تجزیه کردستان فضای برخی شهرها را تا جایی به سمت خشونت پیش بردند  که به برخی افراد شاخص امنیتی کردتبار تعرض و خانه آنان را به آتش کشیدند، مردم را با تهدید وادار به حضور در خیابان و اعتصاب نموده و با کسانیکه همراهی نمی کردند با شدت تمام برخورد می نمودند.

اکنون که فضای کشور و کردستان به سمت آرامش می رود و گروهای تجزیه طلب در چند مرحله حمله به پایگاهایشان دچار خسارت شدند و دست از پا درازتر به عمق خاک عراق برگشتند، با یک شیطنت جدید به رواج این شایعه که هرکس در آغتشاشات حضور داشته شناسایی و دستگیر واعدام خواهد شد در سدد جذب جوانان کرد هستند.

متاسفانه برخی از این جوانان که دچار ترس گردیده این بار هم فریب ترفند آنان را خورده   راهی اردوگاههای آنها در داخل کردستان عراق شده و بلافاصله آموزش نظامی به آنان شروع شده است.

از آنجا که مسئولین کشوری بیش از هرکسی در جریان اتفاقات و نقش گروههای تجزیه طلب و جو روانی که در برخی شهرهای کردنشین ایجاد گردید هستند . می طلبد که با نگاه مهر‌ورزانه، همراه با رافت اسلامی حوادث کردستان را بر رسی و اجازه ندهند گروهای تجزیه طلب که عامل اصلی حوادث پیش آمده هستند این بار  جوانان کردستان را گروگان بگیرند و آنان را در موقعیت خطر ناکی قرار دهند. تا به تصور خود ضمن ترمیم زخمهای وارده با بهره گیری از آنان مردم نجیب کردستان ما را همچنان مضطرب و نگران سرنوشت فرزندان خود نمایند.

 

بنظر می رسد کردستان نیازمند توجه ویژه  و اعزام تیمی متشکل از سه قوه  است تا با در نظر گرفتن تمام جوانب و نگاه مهربانانه  اجازه یارگیری را به تجزیه طلبان ندهند و جو غالب بر فضای کردستان را خنثی نمایند.

 

✍🏻  علی محمد نظری

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


div id="div_eRasanehTrustseal_85706">