×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۲۵۰ خانوار «پشت قلا» در بخش کاکاوند شهرستان دلفان بدون ارتباط زمینی و مخابراتی

۲۵۰ خانوار «پشت قلا» در بخش کاکاوند شهرستان دلفان بدون ارتباط زمینی و مخابراتی

 

۲۵۰ خانوار «پشت قلا» در دلفان بدون ارتباط زمینی و مخابراتی

 

۲۵۰ خانوار ساکن در ۱۲روستای منطقه «پشت قلا» کاکاوند شهرستان دلفان ارتباط زمینی دائم و ایمن ندارند و تاکنون از ارتباطات تلفنی، مخابراتی و شبکه های صدا وسیما بهره مند نشده اند.

 

🔹«پشت قلا» در ۶۰ کیلومتری غرب نورآباد مرکز شهرستان دلفان و همسایگی با استان کرمانشاه است که باید برای رسیدن به روستاهای منطقه قشلاقی این منطقه و میر آقا در دهستان ایتیوند جنوبی از مسیر ۶۰ کیلومتری نورآباد تا روستاهای قلاته و چم‌حصار گذشت، باید مقطعی را به رودخانه زد و از مسیر جاده ناهموار و سنگلاخی عبور کرد.

 

🔹عبور از رودخانه بدون استفاده از ماشین های شاسی بلند و کمک دار امکان پذیر نیست و همین امکان در مواقعی هم وجود ندارد چراکه با افزایش حجم آب رودخانه در فصل بارش ها، این ارتباط برای چندین ماه قطع می شود.

 

🔹پس از عبور از رودخانه جاده مالرو و سنگلاخی در این منطقه جنگلی نمایان می شود که عبور از آن به سختی صورت می گیرد و تردد با کمترین بارش غیرممکن می شود، پشت قلا، چشمه زلیخا، رضا آباد، الماس آباد، علیمراد آباد، نظر آباد، خلیل آباد، ملهو عظیم خان، ته سران علیا، سفلی و وسطی از جمله روستاهای این مسیر هستند که ۲۵۰خانوار با ضریب محرومیت بالا دارند.

 

🔹اخیراً یک دختر بچه ۹ساله از روستای پشت قلا که برای دیدن اقوام خود در روستای گاودانه آن سوی رودخانه رفته بود در برگشت به دلیل نبود پل ارتباطی، در رودخانه “گیزه” غرق شد.

 

🔹ارتباط تلفنی این منطقه با دیگر نقاط به سبب عدم آنتن دهی تلفن همراه قطع است و مردم ناچارند برای انجام یک تماس تلفنی، مسافت زیادی را در ارتفاعات طی کنند تا شاید به سختی نقطه ای پیدا و ارتباطی برقرار شود.

 

🔹در این روستا و روستاهای اطراف هیچکدام از شبکه‌های صدا وسیما در دسترس مردم نیست، این روستاها در نقطه کور قرار دارند و نمی توانند ارتباط تلفنی با دیگر نقاط داشته باشند از طرفی امکانات موجود هم بسیار پایین است و عده‌ای هم به همین دلیل مهاجرت کرده اند.

 

🔹هرچند این روستاها از مناطق عشایری محسوب می شوند اما در این منطقه سکونت دائم دارند و به زندگی عشایری خود می پردازند، سرمایه و دارایی بسیاری از ساکنان این روستاها تعداد کمی دام است که معیشت و امور خود را از طریق دامداری می گذرانند.

 

🔹به هر روی با توجه به نقش مردمان روستاهای پشت قلا در تولید گوشت و فرآورده های آن، ساخت پل ارتباطی و بهره مندی از یک جاده مناسب، حل مشکل پوشش تلویزیونی و تلفن همراه از مطالبات اساسی ۲۵۰ خانوار ساکن در این منطقه است که تحقق آن از مهاجرت به شهرها جلوگیری می کند و امید به آینده را برای آنان تقویت خواهد کرد.

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


div id="div_eRasanehTrustseal_85706">