×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تضمین هدفمندی یارانه ها

🔸 تضمین هدفمندی یارانه ها جدیت سازمانهای نظارتی

 

🔸دولت خدمتگذار پس از ماهها انتظار گام اول اصلاح امورات اقتصادی و معیشتی را محکم، بلند، و امیدوار کننده برداشت. پرداخت یارانه ها بخصوص سیستم کالا برگ هوشمند و انتقال یارانه از واردکننده به مصرف کننده شیر فلکه هدر دادن ارز دولتی را خواهد بست و سرچشمه رانت خوران را دراین بخش خشک می نماید.

🔸آنچه که در این شرایط مهم، تضمین کننده اجرای طرح دولت خواهد بود انجام وظیفه قانونی سازمانهای نظارتی و بازرسی است. اگر این سازمانها با نگاه و عملکرد گذشته به مسائل نگاه کنند تمام زحمات و برنامه ریزیهای دولت ناکام خواهد ماند. خصوصا سازمان تعزیرات حکومتی که باید تشکل و اختیارات وحتی قوانین خود را بروز نماید گزارشات و اخبار موثقی از کوتاهی و سلیقه ای عمل کردن نیروهای تعزیرات وجود دارد .که عملا کارنامه موفقی از برخورد با متخلفین به جا نگذاشته است.

🔸پس از صحبت های رئیس جمهور محترم مشخص شد که این جراحی اقتصادی تصمیم کلیت نظام است و هر سازمان و صنف و اتحادیه ای در صورت کم کاری و تخلف در حاشیه امن نخواهد بود. امیدواریم اتحادیه ها و صنوف و اتاق های بازرگانی که اجرای صحیح طرح تحول اقتصادی به عملکرد درست آنان بستگی دارد متوجه باشند که مسئولیت و وظیفه خطیر آنان در این جنگ اقتصادی حفظ و کنترل و ثبات در بازار است. ویقین بدانند که موضوع رانت و فساد و مافیاهای گوناگون به آخر خط رسیده اند .‌ هر گونه توجیه و مصلحت اندیشی که منجر به نفوذ مجدد آنان گردد مستقیم بر عهده این تشکلهای اقتصادی می باشد.

🔸 نکته آخر اینکه اگر برخورد با متخلفین پشیمان کننده نباشد رانت خوران دیروز و کسانیکه از این چشمه فوران ارز تزریق می کردند بیکار نخواهند نشست و بدنبال راههای نفوذ جدید خواهند بود بسته شدن روزنه های نفوذ تنها با اجرا و قاطعیت در برخورد با متخلفین صورت خواهد گرفت.که امیدواریم دستگاه محترم قضایی هم تصمیمات ویژه ای در همین راستا اتخاذ نماید. از اینکه دولت محترم صادقانه با عمل به وعده های خود در جهت اعتماد عمومی گام بر میدارد سپاسگزاریم و امیدواریم همچنان شاهد خبرهای خوب باشیم.

 

✍🏻 علی محمد نظری

 

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


div id="div_eRasanehTrustseal_85706">