×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در بخش کاکاوند شهرستان دلفان

برگزاری جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در بخش کاکاوند شهرستان دلفان

 

جلسه حفظ حقوق بیت المال با حضور رییس کل دادگستری استان، دادستان مرکز لرستان، نماینده مردم شریف شهرستان های سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه، مدیر کل راهداری، مدیر کل منابع طبیعی، مدیرکل آب منطقه ای و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی و نیز مردم فهیم بخش کاکاوند شهرستان دلفان در امامزادگان باولین(احمد و محمود) (ع) برگزار شد.

رئیس کل دادگستری لرستان برای توسعه امنیت ،مبارزه با قاچاق موادمخدر و‌کالا، و قاچاق اسلحه از استانهای مرزی ،احداث پاسگاه انتظامی در دهستان کاکاوند غربی را ضروری خواند.

محمد رزم در جلسه حفظ حقوق بیت المال که با حضور اعضا در کنار بقعه امامزادگان باولین بخش کاکاوند دلفان برگزار شد با ابراز نگرانی از قطع درختان بلوط در منطقه کاکاوند گفت :برای پیشگیری از تعرض به عرصه های ملی و طبیعی جلسه حفاظت از حقوق بیت المال و حفاظت از اراضی درکنار بقعه امامزادگان باولین برپا شد.

وی ، احداث ساختمان پاسگاه حفاظت از منابع طبیعی را یک‌نیاز ضروری خواند و افزود:با توجه به آمار نگران کننده قطع درختان و وجود چاله های تولید ذغال و‌تعرض به عرصه های ملی منطقه ، امیدواریم با همکاری فرمانداردلفان و مدیرکل منابع طبیعی عملیات ساخت ساختمان پاسگاه حفاظت از منابع طبیعی در کاکاوند غربی بزودی آغازشود .

رئیس کل دادگستری با بیان اینکه در سال جاری از ۴۱هکتار از اراضی ملی دربخش کاکاوند رفع تصرف شده است افزود:دراین مدت توسط دادگاه عمومی بخش کاکاوند۹۴پرونده حقوقی و‌کیفری منابع طبیعی و‌ملی ثبت شده که ۷۰پرودنده منجر به صدور رای شده است وامیدواریم بزودی حکم مابقی پرونده ها صادر گردد.

 

رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه امامزادگان ،درب رحمت الهی هستند و یک ظرفیت عظیم دینی ،اجتماعی وفرهنگی محسوب می شوند افزود: رزم ، با بیان اینکه زیارت یک نیاز فطری است افزود:تکریم امام زادگان،تکریم دین اسلام و مذهب تشیع ،مودت اهل بیت (ع)و احترام به پیامبر و فرزندان پیامبر است که امامزادگان راه پاکی درستکاری و راستگویی صراط ،مهراندیشی ،مودت و‌محبت را به ما نشان می دهند

وی ادامه داد:امامزادگان احمد و‌محمود (ع)معروف به باولین از فرزندان امام موسی کاظم (ع)هستند که مردم غرب کشور احترام و ارادت ویژه ای به مقام شامخ این امامزادگان دارند کهب ه همت یک خیر نیک اندیش طرح توسعه بازسازی بقعه متبرکه آغاز شده و تاکنون ۵میلیارد تومان هزینه شده که برای اتمام عملیات بازسازی ۵میلیارد تومان دیگر نیاز است .

وی با قدردانی ،از خیرنیک اندیشی که در طرح توسعه و باز سازی بقعه امامزادگان احمد و‌محمود (ع)مشارکت کرده است افزود:این خیر عزیز که حتی حاضر نیست نام او بیان شود با قصد قربت الی الله و تسهیل زیارت ارادتمندان در غرب کشور و عمل به وصیت مرحوم پدر بزرگوار خود در امر توسعه و بازسازی بقعه امامزاده مشارکت کرده است.

وی بیان کرد:مشارکت در این طرح و هموار کردن وتسهیل زیارت مردم موجب تقویت دین اسلام می شود که اقدامی ارزشمند و‌ماندگار است .

رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه احداث پارکینگ و زائر سرای این دو امامزاده از نیازهای اساسی زائران است اظهار امیدواری کرد با همت خیر نیک اندیش و اداره کل اوقاف و امورخیریه این دو مطالبه مهم اجرایی کرد

وی با اشاره به مشکل آب شرب زائران ،از مدیرعامل آب منطقه لرستان به سبب صدور مجوز حفر چاه قدردانی کرد و گفت:امیدواریم با این مجوز آب و فاضلاب لرستان نسبت به تامین آب شرب دراین بقعه متبرکه و روستاهای همجوار اقدام نماید .

وی با اشاره به ضرورت توسعه فضای سبز در اطراف این بقعه متبرکه گفت: مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری قول مساعد تامین نهال مورد نیاز را داده است وامیدواریم درفصل مناسب شاهد کاشت نهال باشیم .

رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه راه دسترسی به این امامزاده مناسب نیست گفت:مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده ای لرستان قول مساعد را جهت ترمیم و بهسازی جاده داده اند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل لرستان نیز با اشاره به اعتبارات تخصیص یافته به راههای ارتباطی در دلفان گفت:کار ترمیم و‌مرمت مسیر امامزادگان باولین بزودی آغاز می شود

حسن نژاد مدیرعامل شرکت آب منطقه لرستان نیز از آمادگی این شرکت برای صدور مجوز حفر چاه برای تامین آب شرب برای زائران و ساکنان روستاهای اطراف خبر داد

مدیرکل منابع طبیعی لرستان نیز با بیان اینکه منطقه کاکاوند غربی یک منطقه جنگلی است احداث دو پاسگاه حفاظت از منایع طبیعی را در کاکاوند را ضروری دانست

قهرمانی فرماندار دلفان با قدردانی از رئیس کل دادگستری لرستان برای برگزاری جلسه حفاظت از بیت المال در بخش کاکاوند با ابراز نگرانی از کاهش منابع آب زیرزمینی در دلفان گفت:آب شهر نورآباد از منابع آب زیرزمینی دشت خاوه تامین میشود که کشت سیب زمینی تامین آب شرب نورآباد را تهدید می کند و دراین راستا اقدامات مناسبی جهت جلوگیری از کشت سیب زمینی صورت گرفته و شبانه روز در حال تلاش هستیم تا از دشت خاوه به عنوان سرمایه ای ملی محافظت کنیم.

 

 

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


div id="div_eRasanehTrustseal_85706">