×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
جنگ روسیه و اوکراین و پیامد های آن

🔸شرایط جدید جنگ روسیه و اوکراین

 

🔸تحولات جنگ در اوکراین سمت و سوی پیچیده ای را بخود گرفته است، تداوم پشتیباتی آمریکا و غرب از اوکراین عملا میدان جنگ را تبدیل به یک رویا رویی گسترده و جهانی نموده است.روسیه که متوجه است جز دست پر نمی تواند از اوکراین خارج شود، در حال بررسی سناریوهای از قبل آماده برای تقابلی بزرگتر و ورود به مرحله دیگر است. اکنون که آمریکا و غرب به هیچ قیمتی قصد کوتاه آمدن از حمایت اوکراین را ندارند و با تمام وجود وارد عمل شدند ، روسیه دو مسیر جدید برای مقابله را مد نظر دارد.

🔸اول: تکمیل محاصره اوکراین وتحت تاثیر قرار دادن اقتصاد جهان خصوصا فشار به کشورهای اروپایی، ( برای تکمیل این‌محاصره احتمال حمله به برخی کشورهای همسایه اوکراین متصور است ) قطع انرژی روسیه چه باتحریم چه بدون تحریم و کمبود ارزاق عمومی که این روزها در جهان در حال گسترش است در صورت تداوم جنگ زنگ‌خطر بزرگی است. عمده کشورهای صادر کننده محصولات غذایی نگران وضعیت آینده هستند. و از این رو روند صادرات خود را کند و حتی متوقف نموده اند. همین امر شوک بزرگتری را در جهان بوجود خواهد آورد و موجب تنش های دیگری خواهد شد. از نظر روسها بسیاری از کشورهای اروپایی فقط در اثر مشکلات و کمبودهای اقتصادی ناشی از جنگ اوکراین دچار بحران و حتی سقوط خواهند شد.

🔸دوم: روسیه پاشنه آشیل آمریکا وغرب را در حفظ و موجودیت اسرائیل میداند و خود نیز تا کنون در همان اردوگاه بوده است . اکنون که فشار بر روسیه زیاد است با انتخاب یک استراتژی فوق العاده جدید اسرائیل را مورد غضب قرار داده و آنها را تحت فشار گذاشته ، دعوت از مسئولین حماس در کرملین و استقبال از آنان و نازیسم خواندن رژیم اسرائیل نگاه جدیدی است که روسیه هرچند بدلیل تنگناه موجود بر آن تمرکز کرده است. و حاوی سیگنالهای مهمی می باشد. شرایط در سر زمین های اشغالی چندان مساعد نیست و هر آن احتمال حمله همه جانبه مقاومت وجود دارد. حمایت آشکار روسیه از مبارزین فلسطین که هر لحظه منتظر حمله به اسرائیل هستند به یک هدف راهبردی روسیه تبدیل شده است .گسترش جنگ در خاومیانه شرایط جهان را متفاوت از آنچه که هست رقم خواهد زد.

🔸موجودیت اسرائیل در این رویا رویی جدید به خطر خواهد افتاد ( اکنون اسرائیل همانند گروگانیست که در چنگ روسیه است و هرطور بخواهد راهبرد جنگ اوکراین را بدلخواه خود تنظیم خواهد نمود). آیا امریکا و غرب برای جلوگیری از سقوط رژیم صهیونیستی حاضر به پشت کردن به اوکراین و دادن امتیازات مد نظر روسیه در آنجا خواهند بود.؟ قبل از درگیر شدن اسرائیل در جنگ جدید، کدام کشور یا کشورهای اروپایی هدف بعدی روسیه خواهند بود. ؟ آیا اقتصاد جهان تحمل این شرایط سخت که هر روز بدتر از گذشته می شود در یک بازه زمانی حتی میان مدت رادارد ؟

آنچه که در این خصوص لازم بود روسیه عملا با حضور مبارزین فلسطینی در کاخ کرملین به اطلاع رقیبان و مداخله کنندگان جنگ رساند و آنها حتما عمق مطلب را گرفته اند.

🔸یار گیری برای نظم نوین جهانی از هم اکنون شروع شده است. وباز هم این خاورمیانه است که تعیین کننده قطب برتر است، پشت کردن کشورهای عربی به امریکا و چراغ سبز آنان به چین و روسیه، حل مناقشات پر حاشیه با ایران و دهها مسئله ریز و درشت حکایت آز آن دارد که تحولات گسترده ای در حال شکل گیری می باشد.

🔴 آنچه که قابل توجه است اینکه کوچکترین غفلت مردمی و کشوری در هر گوشه ای از جهان ممکن است ناخواسته موج آتش را به درون آن کشور بکشاند و آنرا تبدیل به سر زمین سوخته نماید.

در این شرایط بر هم زدن آرامش و امنیت کشورها می تواند هدف مشترک آمریکا و غرب و حتی رژیم اسرائیل باشد. زیرا آنها وقتی که احساس کنند در حال غرق شدن هستند همه چیز و همه کس را در حد توان با خود خواهند برد.

 

✍🏻 علی محمد نظری

 

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


div id="div_eRasanehTrustseal_85706">