×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
رهبر انقلاب: کسانی‌که برای مردم سخن می‌گویند یا می‌نویسند، در مردم امید ایجاد کنند

 

🔹بگذارید دشمنان از امیدواری ملت ایران به خشم بیایند. امید منشا همه حرکت‌ها و پیشرفت‌هاست.

رهبر انقلاب: مسئله اصلی مسئولان اجرایی باید اقتصاد باشد

مطالباتی که من مطرح می‌کنم عمدتا مربوط به مسئولان کشور است. مسائل مربوط به این‌ها را در سخنرانی عمومی مطرح می‌کنیم تا مردم مطالبات بنده را بدانند و از مسئولانی که آ‌ن‌ها را دنبال می‌کنند پشتیبانی کنند.

 

 

آیت الله خامنه ای فرمودند: برای اصلاح امور اقتصادی کشور باید به‌طور قاطع به سمت اقتصاد دانش‌بنیان حرکت کنیم

اقتصاد دانش‌بنیان یعنی اینکه دانش و فناوری پیشرفته نقش‌آفرینی فراوانی در همه عرصه‌های تولید داشته باشد. اگر این کار عملی بشود منافع زیادی به اقتصاد کشور وارد می‌شود.

مثلا اگر این مسئله را در کشاورزی به‌کار بگیریم در مسائل اصلاح بذر، آبیاری نوین بهره‌وری از آب و خاک پیشرفت می‌کنیم و این امنیت غذایی کشور را تأمین کرده و درآمد کشاورزان را افزایش می‌دهد.ه

 

رهبر انقلاب در ادامه افزود : یکی از مشکلات کشور کاهش بهره‌وری است

مثلا ما به اندازه‌ای که برق مصرف می‌کنیم بهره‌وری نداریم. اگر به سمت اقتصاد دانش‌بنیان حرکت کنیم این معضل بزرگ حل می‌شود.

وی فرمودند: اقتصاد را نباید به رفع تحریم گره بزنیم

سیاست‌های جدید نشان داد که با وجود تحریم‌های آمریکا هم می‌شود تجارت خارجی را رونق داد و هم می‌شود وارد قراردادهای منطقه‌ای شد و هم در وضعیت نفت پیشرفت کرد.

البته به‌هیچ‌وجه نمی‌گویم دنبال رفع تحریم نباشید. اساس قضیه این است که کشور را طوری اداره کنیم که تحریم به آن ضربه نزند‌.

 

رهبر انقلاب: افزایش درآمد نفتی نباید منجر به افزایش واردات شود

ما باید از درآمدهای نفتی برای تقویت زیرساخت‌های اساسی کشور استفاده کنیم که اقتصاد ریشه‌دار شود.امروز مردم دنیا مستقیما می‌توانند ظلم طواغیت عالم را مشاهده کنند

وقتی شما نگاه می‌کنید به آنچه در دنیا دارد اتّفاق می‌افتد، حقّانیّت ملّت ایران را در مقابله‌ی با جبهه‌ی استکبار از همیشه آشکارتر می‌بینید. شما قضایای افغانستان را ملاحظه کنید، کیفیّت خروج آمریکایی‌ها را ببینید. ۲۰ سال در افغانستان ماندند، بعد هم چه‌طور بیرون رفتند و چه مشکلاتی را برای مردم به وجود آوردند؛ و اموال ملّت افغانستان را هم به آنها نمی‌دهند!

 

ایشان در ادامه افزودند؛آن اوکراین است که رئیس‌جمهورش خطاب به غرب چه لحن تندی را به کار می‌برد؛ این قضایای یمن است و بمباران هرروزه‌ی مردم مظلوم و واقعاً مقاوم یمن؛ این کارهای عربستان است که در یک روز ۸۰ جوان را گردن بزنند! این قضایا را وقتی انسان نگاه می‌کند، احساس می‌کند که در دنیا چه ظلمی حاکم است و دنیا دست چه گرگ‌های خون‌خواری است.

 

ظلم‌هایی در کشورهای مطیع آن‌ها اتّفاق می‌افتد، مطلقاً صدایی از آنها بیرون نمی‌آید و درعین حال با این همه ظلم و ستم‌گری با ادّعای حقوق بشر از کشورهای مستقل باج‌خواهی می‌کنند.ه

 

رهبر انقلاب: امروز به همدلی و هم‌افزایی نیاز داریم

مسئولان هم باید به همدیگر کمک کنند. گاهی تنازع‌هایی که بین آحاد ملت یا بین مسئولان ایجاد می‌شود که پوچ است. این‌ها را باید کنار بگذاریم. بسیج عمومی ملت ایران نباید تخریب کرد.

باید در تولید محصولات پایه غذایی به خودکفایی برسیم

کشور ما بزرگ است و دشت‌های حاصل‌خیز زیادی داریم. این دشت‌ها را باید صرف کنیم برای کالاهای اساسی.

 

وی افزود:رئیس‌جمهور گفت در یکی از سفرهای خارجی مسئولان آن کشور گفتند ایران هرچه هندوانه و گوجه تولید کند می‌خریم. آقای رئیسی گفته شما خودتان مگر زمین حاصل‌خیز ندارید، آن مسئول گفته زمین‌های ما برای گندم و ذرت است و آن‌ها‌ را صرف گوجه و هندوانه نمی‌کنیم.عده‌ای از واردات مواد کشاورزی منافع بزرگی می‌برند

کشاورزی جزو وابسته‌ترین بخش‌ها به واردات است و باید این موضوع تعدیل شود. چند سال قبل به یکی از وزرای کشاورزی در مورد کشت کلزا که یکی از مواد اولیه روغن است گفتم، خلاصه جواب او این بود که عده‌ای نمی‌گذارند این کار در داخل انجام شود. باید در برابر این مسئله ایستاد.

رهبر انقلاب فرمودند: توقع من از مسئولان افزایش ۱۰۰ درصدی شرکت‌های دانش‌‌بنیان است

می‌توان تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان هر حوزه را شاخصی برای پیشرفت آن بخش از دولت دانست. اشتغال‌آفرینی با همین شرکت‌های دانش‌بنیان به وجود می‌آید.

ما در دولت‌های مختلف طرح‌هایی با نام‌های گوناگون داشتیم که تسهیلات بانکی را در اختیار افراد می‌گذاشتند برای اینکه تولید بالا برود اما تقریبا همه ناموفق بود. پول‌پاشی کردن به‌جایی نخواهد رسید.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


div id="div_eRasanehTrustseal_85706">