×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رویکرد خطر ناک غرب در بحران اوکراین

🔸 بدنبال تهاجم روسیه به اوکراین کشورهای غربی و آمریکا و متحدین شان چند رویکرد را در دستور کار خود قرار داده اند که ممکن است جهان را با یک بحران فرا گیر و غیر قابل کنترل مواجه نماید.

🔸اول محاصره همه جانبه اقتصادی و مالی روسیه ، با توجه به حجم و گستردگی محتوای تحریمهای اعمال شده چنانچه این وضعیت عملی و تداوم داشته باشد روسیه هم که دستش در تامین انرژی اروپا پر است حتما عمل متقابل انجام خواهد داد تا اینجای کار مشکلی وجود ندارد ولی چنانچه تاثیر این محاصره و تحریم برای روسیه فلج کننده باشد امکان واکنش های متفاوتی از طرف روسها وجود دارد وحتی صحبت از جنگ سوم جهانی بر پایه جنگ هسته ای هم به میان آمده است.!
🔸دوم ،کشورهای اروپایی و آمریکا از اعزام نیروی نظامی به اوکراین خود داری می کنند! و دست به یک کار خطر ناک دیگری زدنند آنها گروههای تروریستی وابسته بخود را که در جنگ سوریه و عراق و خاورمیانه سازمان داده بودند را مجددا احیا و به اوکراین اعزام می نمایند، تا به نیابت از غرب و تحت فرماندهی رئیس جمهور اوکراین بر علیه روسیه بجنگند.ارسال حجم عظیم سلاحها به اوکراین در این روزها برای تامین تجهیزات همان تروریستها می باشد.
رییس جمهور اوکراین با ژست مظلوم نمایی اعلام نموده خواهان حضور جنگجویان خارجی در اوکراین است ( همان تروریستهای مد نظر آمریکا و غرب ) تمرکز آمریکا و غرب بر دامن زدن به جنگ نیابتی در اوکراین و اصولا در گیر شدن روسیه در حیاط خلوت خود برای آنان بسیار مهم و تا آنجا که توان دارند بر ساز آن می دمند. طولانی شدن جنگ در اوکراین حتما با چالش های متعددی مواجه خواهد شد. از این رو بنظر می رسد روسیه با آگاهی کامل از فرآیند آمریکا و غرب بدنبال پایان سیاسی به بحران اوکراین است.
🔸سوم، آمریکا و غرب تلاش می کنند جنگ را از مدیریت و کنترل روسیه و پوتین خارج و خود مدیریت آنرا برعهده گیرند.
اگر شرایط و نحوه مدیریت جنگ از کنترل پوتین و روسیه خارج شود احتمال اینکه جهان با تنش های بزرگی مواجه شود وجود دارد. زیرا روسیه کشور کوچکی مانند افغانستان ، عراق ، یا لیبی نیست که به سادگی با آن مقابله کرد. از طرفی بدلیل موقعیت جغرافیایی روسیه هر گونه گسترش شعاع احتمالی جنگ کشورهای اروپایی را مستقیم در گیر خواهد نمود . اینکه آیا این سناریویی از قبل طراحی شده هست یا یک ماجراجویی تعصبی بود باید منتظر تحولات آینده ماند. تا اینجای کار آمریکا و غرب متوجه شدند که گسترش حوزه استعماری آنها در قالب اتحادیه اروپا یا ناتو یا هر عنوان دیگری به این سادگیها نیست. و بحران کنونی حاصل ماجرا جویی آنان است.

🔸علی محمد نظری

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


div id="div_eRasanehTrustseal_85706">