×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
شمارش معکوس مارا تن برجام وآثار روانی آن

🔸 بر اساس گزارشات از منابع مختلف قصه تلخ برجام پس از یک ماراتن چند ساله به خط پایان نزدیک می شود.

اینکه طرفین چه تعهداتی را پذیرفته اند و میزان پای بندی به برجام چه مکانیسمی خواهد داشت حتما در روزهای آینده و در قالب میزگردهای کارشناسی اطلاع رسانی خواهد شد . نگارنده در نوشتاری تحت عنوان《 از آن برجام تا این برجام 》 مواردی را ذکر کردم و معتقدم برجام این دوره در سایه افزایش روز افزون قدرت دفاعی ایران حاصل شد و چون این دست آورد از شتاب و به روز بودن لازم برخوردار است بزرگترین اهرم ضامن برجام است. و تا زمانیکه جهان کنونی بر مبنای قدرت تعیین کننده حرکت می کند، این اهرم قدرت و امنیتی همچنان باید مقتدرانه باشد. ایران اسلامی از لحاظ جغرافیای معنوی منافع بسیاری در دور دستها جهان بصورت منسجم و پراکنده دارد گسترش این فضای امنیتی حتما لازم است تمام آن منافع را زیر چتر امنیتی خود داشته باشد. هر گاه چنین شود هم این برجام و هم برجامهای دیگر که در قالب پیمانهای دو یا چند جانبه بسته خواهد شد تضمین دارند تا زمانیکه تضمین برجامها بر پایه اتکا به داشته های درون کشور نباشد هیچ پیمانی ماندگار نخواهد بود.

🔸نکته دیگر اینکه برجام قبلی هم در موقع تصویب و هم زمانیکه ترامپ با دستان لرزان خروج از آن را امضا نمود موج روانی کاذب بسیاری در کشور ایجاد کرد. و هزینه های سنگینی بر ملت تحمیل کرد. هزینه اردو کشی های خیابانی ناشیانه که برجام را فتح الفتوح قلمداد کردند. (بطوریکه این توهم در حاکمیت آمریکا بوجود آمد که با خروج از برجام شاید حکومت ایران دچار تغییر گردد! ) را فقط ملت ایران و توده های مردم پرداخت نمودند.و زیر بار گرانی های افسار گسیخته کمر همت را بستند تا هزینه آن احساسات سیاسی را پرداخت نمودند. اکنون با احیای برجام جدید مافیای ثروت و قدرت که پشت آن گرانیهای کاذب بودند بدنبال این هستند به بهانه ثبات در بازار از ریزش قیمتها جلو گیری کنند . عدم واکنش بازار ارز و دلار به خبرهای خوب و نوید بخش برجامی و مقاومت منفی نگران کننده است . و برای مردم این سوال پیش می آید که چگونه بر پایه بسیاری از خبرهای دروغ و خود ساخته قیمت ارز و دلار ساعتی بالا می رفت ولی اکنون در شرایط بسیار امیدوار کننده و نشر خبرهای مسرت بخش در بازار هیچ واکنشی داده نمی شود؟! و تازه هر ازچند گاهی شاهد افزایش برخی کالاها هم هستیم.!

🔸بنظر می رسد دولت محترم باید تدابیر ویژه ای برای این شرایط اتخاذ نماید تا ملت بزرگ ایران طعم شیرین سالها سخت استقامت و مشقت و … را بچشند و عید امسال تبدیل به یک نوروز تاریخی گردد.

 

✍️علی محمد نظری

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


div id="div_eRasanehTrustseal_85706">