×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
پایان آتش بس در اوکراین ؟؟

🔸 موقعیت ایران برای پایان آتش جنگ

 

🔸رهبر معظم انقلاب با اشاره به جنگ اخیر روسیه و اوکراین فرمودند که<< ما خواهان جنگ و خونریزی در هیچ کجای جهان نیستیم ما طرفدار توقف جنگ در اوکراین هستیم >>

رئیس جمهور محترم هم در جلسه اخیر دولت گفتند ما حاضریم در این بحران میانجیگری کنیم.

🔸واقعیت این است که جمهوری اسلامی به مرحله ای از بلوغ و نبوغیت رسیده است که بعنوان یک کشور تاثیر گذار وارد معادلات جهانی و بین المللی گردد. سالها ست که جهان چندان امیدی به سازمان ملل و دیگر تشکلهای بین المللی بدلیل عدم صداقت و اعمال نفوذ ذینفعان و نواقص ساختاری ندارند.‌ وهمین شرایط شاید یکی از عوامل‌مهم بحرانهای جهان است . از طرفی ماهیت انقلاب اسلامی که بر گرفته از آموزه های معنوی می باشد همواره بر محور عدالت خواهی و دفاع از مظلوم بوده است.

🔸در جنگ اخیر روسیه و اوکراین جدای از اینکه حق با کی هست وعلل و ریشه های این جنگ در کجا بوده و هست . اگر اغراق نباشد یک شوک عظیم به جهان وارد شده و التهاب وحشتناکی بر بخش اعظم جهان حاکم گردیده است. در جنگ هرچند طراحان و شروع کنندگان شاید اهداف محدودی داشته باشند و مصمم باشند که در بحرانی ترین شرایط وضعیت آن را کنترل نمایند ، اما گاها اتفاقاتی پیش می آید که کنترل و مدیریت جنگ سخت و چه بسا دچار حوادث غیر قابل پیش بینی گردد که منجر به گسترش شعله های آن فراتر از آنچه که مد نظر طراحان است شود.

🔸جنگ روسیه و اوکراین از حساسیت فوق العاده ای برخوردار است و با توجه به حجم سیاسی کشورهای درگیر و سابقه دو جنگ جهانی اول و دوم هر آن ممکن است شعله های این آتش فراتر از دو کشور پیش برود. در آن صورت تلاشها برای برقراری آتش بس سخت و پیچیده تر خواهد شد. به نظر می رسد جمهوری اسلامی از پتانسیل اینکه بتواند مانع گسترش جنگ شود برخوردار است اگر این راهبرد بعنوان یک ماموریت در دستور کار سیاست خارجه کشور قرار گیرد علاوه بر خنثی سازی جوسازیهای ۴۳ سال گذشته معاندین و بیگانگان. حقانیت کشور ما مورد توجه بیشتر ملت های جهان واقع خواهد شد.و می تواند در گام دوم تمدن اسلامی دریچه های جدیدی را بر روی جهانیان باز نماید . این هدف اگر محقق شود جایگاه ایران نیز در عرصه سیاست بین المللی تقویت خواهد یافت و اگر آنگونه که تحلیل گران بزرگ جهان تاکید دارند که جهان وارد یک فاز جدید از معادلات بین المللی گردیده ایران ما می تواند یکی از کشورهای پیشرو در ایجاد امنیت جهانی باشد ودر نظم نوین آینده نقش محوری ایفا نماید. اگر این تلاشها حتی نتیجه هم نداشته باشد موجب عزتمندی بیشتر کشور ما خواهد شد.

 

✍🏻 علی محمد نظری

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


div id="div_eRasanehTrustseal_85706">