×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 17 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پیام رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دلفان بمناسبت روز جهانی تئاتر ونمایش

 

هنرِ نمایش، از بسیارى از دیگر هنرها، زبانِ رساتر و بلیغ‏ترى دارد (مقام معظم رهبری )

تئاتر یک ضرورت اسـت. یک ضرورت اجتماعی. همواره بوده و خواهد بود. نمی توان منکرش شد. ضرورتی کـه همگان بر تاثیر شگرفش بر اجتماع در ادوار مختلف اذعان دارند.

تئاتر آن شاخه از هنرهای نمایشی است که به بازنمودن داستان ها در برابر مخاطبان یا تماشاگران می پردازد. “تئاتر” یک هنر دراماتیک است و پنج قرن قبل از میلاد مسیح در آتن و روم به وچود آمد و سپس در آثارقرون وسطی، رنسانس و بعد در عصر چدید اروپا ادامه یافت. منظور از تئاتر یک مچموعِّّه هنری یا یک نظام سازمان یافته هنری است که پیش از هر چیز به متن یا نمایشنامه و سپس به کارگردان نیاز دارد و شامل بازیگری ، صحنه آرایی ، مجسمه آرایی ، موسیقی ، سخنوری ، نور پردازی ، نقاشی ، معماری …. است.

کسانی که درباره بوجود آمدن تئاتر جستجو کرده اند میگویند سر چشمه آن از آیین هاست . آیین به مراسم مذهبی و اجتماعی می گویند . مثل مراسم عروسی یا مراسم سینه زنی در ماه محرم در ایران و مراسم مخصوص در کشورهای دیگر انسان همیشه دوست داشته است به اتفاقاتی که خارج از اراده و میل اوست تسلط داشته باشد و این ویژه گی اصلی تئاتر است. که امید است کلیه دستگاههای فرهنگی شهرستان بویژه شهرداری از ظرفیت بسیار خوب و پیوست فرهنگی هنرمندان نمایش نهایت بهره گیری را داشته باشند. اینجانب روز جهانی تئاتر ونمایش را به جامعه هنری شهرستان دلفان بویژه هنرمندان عرصه نمایش وتئاتر تبریک تهنیت عرض میکنم امیدوارم در سال ۱۴۰۱ شاهد تولیدات نمایشی فاخر و دانش بنیان همچون گذشته از این عزیزان باشیم

روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دلفان

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


div id="div_eRasanehTrustseal_85706">