×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 4 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آخرین وضعیت منطقه خاورمیانه

تحلیلی بر آخرین وضعیت منطقه

 

۱__ پس از عملیات حماس در قلب اسرائیل و ضربات ناشی از آن،  در اسرائیل یک کابینه ائتلافی تحت عنوان کابینه جنگ، مسئولیت هدایت امور را بدست گرفت. آنچه که در این کابینه طرح و توافق می گردد بیشتر داده های ستاد مشترک ارتش اسراییل است.

از حدود یکماه پیش که ارتش اسرائیل در دست یابی به اهداف تعیین شده در جنگ ( نابودی حماس ) نا موفق شد . در آن‌کابینه جنگ تصویب شد که  فرماندهان و شخصیت های مرتبط با حماس که در لیست سازمان موساد هستند ترور شوند. برای موفقیت در این کار ابتدا هماهنگی با سازمانهای جاسوسی هم سو و متحد انجام گرفت تا تردد ورفت و آمدهای افراد مورد نظر خصوصا در غزه، لبنان و سوریه و عراق  که اسرائیل و آمریکا  قدرت مانور بیشتری دارند تحت نظر و لحظه ای به اطاق جنگ گزارش گردد  ، آنگاه هماهنگی بین واحدهای ارتش  خصوصا نیروی هوایی در آسمان و عناصر مرتبط در زمین شکل گیرد. به این شکل که به محض گزارش رصدیابان در زمین عملیات ترور با موشک یا پهباد فوری اجراء گردد.  فرایند این کار از گزارش عناصر زمینی تا ابلاغ آن به پهباد و هواپیمای مدنظر و انجام عملیات با توجه به تجهیزات در اختیار در کمتر از پنج دقیقه صورت می گیرد .

این روند برای اسرائیل تا کنون موفقیت آمیز بود  ترور فرمانده ایرانی در سوریه که به محض ورود به منزل مورد هدف قرار گرفت. ترور فرماندهان حماس در لبنان ، ترور برخی از افراد  حزب الله لبنان و ترور فرماندهان حشد الشعبی در عراق توسط امریکا  و حتی به نوعی انفجارهای تروریستی و خونین کرمان بصورت غیر مستقیم و… در قالب همان فرایند با تقسیم کار بین آمریکا و اسرائیل انجام می گیرد.

۲__ اسرائیل به شدت دنبال کشاندن ایران به میدان مستقیم جنگ است البته نه جنگ با اسرائیل بلکه در گیر نمودن ایران و آمریکا ‌زیرا میخواهد با در گیر نمودن ایران از فرصت استفاده کند و جنگ با حزب الله لبنان را کلید بزند . اسرائیل  به زعم خود تصمیم گرفته است خود را برای همیشه از شر حماس و حزب الله برهاند  اکنون که غزه را تبدیل به سرزمین سوخته نموده و از هیچ جنایتی دریغ ننموده است قصد دارد همین سناریو را در لبنان اجراء نماید. پیش زمینه های حمله اسرائیل به لبنان در حال انجام است و برخی یگانهای زمینی از غزه بیرون کشیده شدند و در نزدیکی مرز لبنان مستقر می شوند.  گرچه حادثه ددمنشانه خونین در کرمان  بیشتر شبیه به عملیاتهای داعش و القاعده و… است ولی بی شک دست اسرائیل در هدایت و مدیریت آن در کار است.

در کشور ما و در این شرایط حساس هرگونه افراط و تفریطی در تصمیم گیری می تواند هزینه های سنگین در پی داشته باشد باید اجازه داد مسئولین امر که به آنها اعتماد کامل داریم با حوصله و آرامش  وبدور از هیجانات احساسی هرچند مقدس  راهبرد عبور کشور از وضعیت فعلی را اجرایی نمایند.

 

✍  علی محمد نظری

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


div id="div_eRasanehTrustseal_85706">