×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آغاز سالروز دفاع مقدس

سالروز دفاع مقدس مبارکباد

 

حماسه ماندگار  فرزندان ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس برگ زرینی دیگر از تاریخ  کهن این دیار همیشه ماندگار و تمدن محور را برای همیشه در دل خود ثبت نمود . هر آنچه که رزمندگان صدر اسلام از خود نشان دادند تا آنچه که سربازان نامدار وطن در نبردهای تمدنی و کشور گشایی های خود  به نمایش گذاشتند را همه یکجا در هشت سال دفاع مقدس فرزندان شهید این ملت و حماسه سازان دفاع مقدس خلق نمودند.

اگر حنظله در صدر اسلام یک نفر بود  حنظله های ایران در دفاع مقدس صدها نفر بودند

اگر از حمزه و مالک اشتر بعنوان  فرمانده هانی قهرمان و بی باک در صدر اسلام  یاد می شود  دهها فرمانده  ما در رشادت وخلق حماسه ها  از آنان سبقت گرفتند.

اگر ایرانیان باستان تا قلب اروپا پیش رفتند و یونان تنها امپرا طور غرب را تسخیر  نمودند . ۲۵۰۰ سال بعد  فرزندان ایران زمین پنجه در پنجه  تمام ابرقدرتها 《که برای نابودی کشورمان هم قسم شده بودند 》 آنداختند و هشت سال روزگار جان دادند و خون دادند اما عزت و سربلندی  یک ملت را بازیچه  آنان قرار ندادند.

آگر در رکاب نادر سربازانی بودند که با برق شمشیرهای خود دروازه های هندوستان را گشودند  و حق متجاوزانی همچون محمود و اشرف افغان که تا اصفهان را فتح نمودند کف دستشان گذاشتند تنها دو قرن بعد از آن، نسل دیگری از همان ایرانیان با پشتوانه فوق لعاده معنوی وبهره گیری از ارزشهای ناب اسلامی  دشمنان خصم را که تا پشت دروازه برخی شهرهای بزرگ پیش آمده و خرمشهرها را تصرف نموده بودند ذلیلانه عقب زدند و عیار ایرانی و اسلامی بودن خود را به همه جهان نشان دادند.

شهیدان دفاع مقدس این ملت فرشتگان همیشه تاریخ ما هستند ، باید دیدنیها گفته شود تا شنیدنیهای کاذب و گرد بادهای  تحریف ناشی از حسد وعقده وناکامی در ماندگان، آن همه عظمت و ایثار را وارونه جلوه ندهند و جوانان و نسل های آینده این مرزوبوم را دچار شک وتردید ننمایند.

باید از شهیدانی گفت که همه چیز خود را در طبق اخلاص گذاشتند و با تکیه بر آموزه های دینی بدون توجه به حواشی مسیر حق را تشخیص و تا آخر آن که خط سرخ شهادت است پیش رفتند و جان نثار ملتی شدند که همانند کوه  هشت سال تمام پشت آنان ایستاد تا فرهنگ ماندگاری یک ملت کهن و تمدن ساز را بر پایه اخلاق ودین محوری در سایه هشت سال دفاع مقدس  به دور افتاده ترین نقطه این کره  خاکی مخابره  و جهانیان را به تحسین وادار نمایند.

دفاع مقدس ما برای همیشه تاریخ مقدس خواهد ماند زیرا نسلی که آنرا خلق وهدایت و اداره کرد به هیچ چیز جز شهادت فکر نمی کرد و توکل و توسل او پشت هر جنگجویی را به لرزه در می آورد .  بسیجیی بودن و افتخار رزمندگی در جبهه های جنگ ایران سوژه بسیاری از خبرگزاریهای جهان آنروزها بود.  باشد که قدر دان شهیدانمان باشیم تا عزت و سربلندی کشورمان ماندگار بماند.

 

✍علی محمد نظری

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


div id="div_eRasanehTrustseal_85706">