×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 17 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آموزش و پرورش پایه اصلی فرهنگ

آموزش و پرورش پایه اصلی فرهنگ کشور

یکی از مهمترین نهادهای اجتماعی که پایه گذار علم و فرهنگ و بنیه تحصیلی جامعه را رقم می زند آموزش وپروش است. هیچ دکتر و مهندس و فضا نورد و دانشمند و رئیس دولتی نیست که از پشت نیمکت های مدرسه که نماد فرهنگی کسب علم وادب است  بلند نشده باشد و به مقام های عالی علمی رسیده باشد.

هر کشوری که بنا داشته باشد در جایگاه جهانی به قلل رفیع علم و معرفت و دانش های مختلف دسترسی پیدا کند حتما باید سنگ بنای پیشرفت را در آموزش و پرورش بنا نهد.

جامعه فرهنگی ما در آموزش وپروش همیشه از گروهای پیشرو بوده اند اگر درجنگ تحمیلی و دفاع مقدس شاهد حضور گسترده دانش آموزان در میدانهای نبرد بودیم دلیلش این بود که معلمین ما پیش تر از آنان در خطوط مقدم جبهه حماسه سازی را عملا تعلیم میدادند و دوشا دوش  دانش آموزان خلق حماسه میکردند و اینگونه شد که قشر فرهنگی و دانش آموز در آن حماسه بزرگ تاریخی پیشتاز میدانهای سخت شدند و با نثار خون پاک خود ایران ما را سرافراز نمودند.

 

در سالهای اخیر بدلیل برخی مشکلات پیش آمده در روند مدیریتی کشور که قشرهای مختلف مردم دچار آسیب گردیدند متاسفانه قشر فرهنگی ما هم از این آسیب در امان نماند و برخی کم لطفی ها  جامعه نجیب  فرهنگی که مهندسین  پایه گذار علم ودانش در کشور هستند را تضعیف نمود. شان و مرتبه معلمین ما بالاتر از آن است که ناچار شوند برای تامین معیشت خود زبان به گلایه بگشایند. حقی که این قشر بر همه مجموعه ها از جمله دولت دارند بر کسی پوشیده نیست و همه مدیون نجابت آنان هستیم.

 

انتخاب مدیران ارشد این وزارت خانه نشان از میزان توجه دولت و رییس جمهور محترم و نمایندگان مجلس به این جایگاه رفیع دارد. عملکرد های ضعیف خصوصا در چندسال گذشته و تصمیم دولت به جابجایی وزیر و معرفی یک جوان دانش آموخته که از دل جامعه فرهنگیان بیرون آمده نشان از توجه و اهمیت دولت دارد . امید واریم با معرفی جناب آقای  رضا مراد صحرایی که علاوه بر تسلط در مجموعه آموزش پرورش ، خود بزرگ شده مناطق محروم کشور است و آشنایی کاملی با مدارس  از روستا گرفته تا عشایر کوچ رو و دانشگاه فرهنگیان و…  در کار نامه دارد و بیشتر مراحل مختلف مدیریتی را در آموزش و پروش گذرانده است از سوی رئیس جمهور محترم  و رای قاطع نمایندگان به ایشان  موجب خوشنودی فرهنگیان عزیز گردد .

 

✍علی محمد نظری

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


div id="div_eRasanehTrustseal_85706">