×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 16 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در دلفان

افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی شهرستان دلفان به ۱/۸ اسب بخار

 

میزان ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی شهرستان در سال گذشته ۱/۳ اسب بخار در هکتار بود که امسال این رقم به ۱/۸ اسب بخار افزایش یافته است.

 

سید سعید حسینی با بیان اینکه استفاده از ماشین، نیاز به نیروی انسانی را کم و دقت و سرعت کار را افزایش می‌دهد اظهار کرد: یکی از مهم ترین دستاوردهای افزایش ضریب مکانیزاسیون افزایش بهره‌وری در مصرف انرژی و نهاده‌ها است و در مجموع می‌توان گفت استفاده از ادوات مدرن و حرکت به سمت ماشینی شدن تولید باعث پیشرفت بخش کشاورزی، افزایش محصول، کاهش هزینه و در نهایت سود بیشتر کشاورز را به دنبال دارد.

 

وی افزود: یکی از تسهیلاتی که در راستای افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی پرداخت می‌شود، تسهیلات مکانیزاسیون است که نقش موثری در بهبود بخش کشاورزی ایفا می کند.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاطر نشان کرد: با توجه به سنتی بودن کشاورزی و ضرورت برون رفت از کشاورزی معیشتی و حرکت به سمت کشاورزی مدرن، راهی جز توسعه مکانیزاسیون در باغات و مزارع کشاورزی نیست‌.

 

حسینی افزود : شهرستان دلفان رتبه برتر در زمینه ارتقاء شاخص ضریب مکانیزاسیون به ۱/۸ اسب بخار در هکتار در سال ۱۴۰۲ را به خود اختصاص داده است.

 

با حمایت های مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تعداد ۱۵۲ دستگاه تراکتور و ۳۰ دستگاه ادوات کشاورزی به صورت پیش فروش در اختیار کشاورزان دلفانی قرار گرفت که موجب بهبود قابل توجه ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی شهرستان شده است.

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


div id="div_eRasanehTrustseal_85706">