×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
توهم اردوغان، پا در کفش سلطان سلیم

🔸شاه اسماعیل صفوی برای یک پارچه سازی ایران تلاش نمود و شهره او بعنوان یک پادشاه جسور به گوش همسایه ترک شاه سلطان سلیم رسید چندین مکاتبه تند وتیز بین آنها رد وبدل شد . و همه چیز از شروع یک جنگ بین آنان حکایت داشت. تا اینکه سلطان سلیم تصمیم گرفت یک نامه آرام بخش و صلح طلبانه برای شاه اسماعیل بنویسد این نامه از نظر شاه ایران پایان کدورت بین آنها تلقی شد از این رو برای سرکشی به اسنانهای غربی همدان ، کرمانشاه

 به این مناطق آمد، سلطان سلیم از طریق جاسوسان خود در تبریز متوجه عدم حضور شاه در پایتخت شد ( تبریزدر آن زمان پایتخت ایران بود) از فرصت استفاده و با قشون از پیش آماده شده خود عازم تبریز شد . تا شاه اسماعیل خبر دار شد و با عحله یک سپاه کوچک را برای مقابله با سلطان سلیم آماده نمود قشون عثمانی تا شهر خوی پیش آمدند وجنگ عملا به داخل مرزهای ایران کشیده شد. و تمام این مناطق کردنشین امروزی در عراق و ترکیه از ایران جدا شد. این قطعه تلخ تاریخی را داشته باشید.

🔸 بدنبال انهدام مرکز جاسوسی اسرائیل در اربیل کردستان برخی واکنشها هم عجیب بود و هم خنده دار. از جمله واکنش جناب اردوغان و دولت ترکیه. این سیاستمدار که هیچ ثباتی در موضع گیری سیاسی ندارد . از زمان ظهور در عرصه سیاسی، کشور ترکیه را در گیر بحرانهای گوناگون نموده و در تمام فتنه های منطقه همواره یک پای شرارت بوده است.( ترکیه برای اینکه به عضویت اتحادیه اروپا در آید برای رضایتمندی آمریکا وغرب هر کاری می کند) برخلاف ژست های ضد صهیونیستی و تبلیغاتی اتفاقا پای رژیم صهیو نستی را ترکیه وشخص اردوغان به مناطق کردستان،آذربایجان، و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس باز نمود.

اما نکته مهم این است که بازمانده امپراطور بیمار عثمانی با حقه وفریب و زد و بندهای پشت پرده با خانواده بارزانی بدنبال الحاق بخش هایی از کردستان از جمله کرکوک به ترکیه است( ترکیه هیچ منبع انرژی ندارد، و کرکوک سرشار از نفت است ) این موضوع را علنا هم بیان کردند. از آنجا که بیشترین دغدغه خانواده بارزانی حفظ قدرت می باشد. با دخالت و فریب کاری همین جناب ارودغان منطقه کردستان عراق را تبدیل به انبار باروتی نموده اند که هر لحظه احتمال انفجار آن وجود دارد. و دود آن متاسفانه فقط به چشم مردم کردستان می رود

هیچ ماهی نبوده که عوامل نظامی و هواپیماهای ترکیه تا عمق کردستان عراق نفوذ ویا بمباران نکنند ولی دریغ از اعتراض خانواده بارزانی! . در زمان حمله داعش همین اردوغان که عضو اطاق فکر داعشیان بود به آقای بارزانی پیغام داد که داعش هیچ برنامه ای برای تصرف کردستان ندارد باتوجه به اینکه عراق در چند روز آینده تحت تسلط آنها قرار خواهد گرفت ( داعش) بهترین فرصت است که استقلال کردستان را اعلام نمائید.

آقای مسعود بارزانی بدلیل اینکه اصولا فهم سیاسی بالایی ندارد به راحتی فریب خورد . وبا اعلام استقلال کردستان در بدترین زمان ممکن کردستان را تا آستانه انفجار داخلی پیش برد ، همزمان آقای اردوغان که سناریوی تصرف کرکوک را طراحی کرده بود دستور تصرف کرکوک توسط بارزانی را صادر نمود . وقتی که اردوغان کاک مسعود را در اجرای سناریوی مورد نظر شکست خورده دید . هجوم داعش به کردستان آغاز و بر سر کردستان آن آمد که همه جهانیان دیدند و اگر سردار بزرگ ایران حاج قاسم نبود اکنون کل کردستان توسط داعش تصرف و ضمیمه ترکیه گردیده بود.

🔸این شمه ای از سیاست جناب اردوغان است اگر موضع گیرهای او در قضیه جنگ روسیه و اوکراین ، در قضیه بحران آذربایجان و ارمنستان و…. بر رسی شود. هیچ شکی در پیوند ناگسستنی او با رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت. البته دنیای سیاست دنیای عجیبی است، اگر ایران او را از آن معرکه کودتای نیمه شب نجات نمی داد سالها پیش مردم ترکیه و منطقه از شر این شخص خلاص شده بودند . دقیقا مثل همین خانواده بارزانی که اگر ایران از آنان حمایت نمی کرد معلوم نبود اکنون در کدام غار و در دل کدام کوه ستاد ویژه داشت. وحتی اگر امروز هم دولت ایران دست از حمایت آنها بردارد معلوم نیست چقدر دوام خواهند آورد.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


div id="div_eRasanehTrustseal_85706">