×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
جاده های فراموش شده بخش میربگ

جاده‌های فراموش شده بخش میربگ شهرستان دلفان

 

شب است و بارش باران بر شدت تاریکی می افزاید؛ زمین خیس، نور چراغ خودرو و خط سفید کمرنگ کنار جاده را می بلعد؛ چشم هایش از حدقه بیرون زده و برای بهتر دیدن مسیر، سرش را به شیشه جلو چسبانده است.

 

جاده ارتباطی روستاهای بخش میربگ شهرستان دلفان به شهر نورآباد با سیاهی شب درآمیخته است و سفیدی خطوط جاده به شبحی می ماند؛ راننده با هزار زحمت پیش می راند، زیر لب غر می زند و از بی توجهی نهادهای مسئول در تجدید خط کشی جاده گلایه می کند.

 

این داستان صدها نفری است که هر روز در جاده‌های میربگ جنوبی و شمالی تردد می کنند و به دلیل نبود خطوط جاده و یا کمرنگ شدن آن با خطر تصادف مواجه اند.

 

هر چند نبود خط کشی در جاده‌ها یا کمرنگ شدن آن، شاید در نگاه نخست و در شرایط هوای آفتابی و دید کامل، مهم به نظر نرسد، اما بی توجهی در نگهداری آن موجب وقوع تصادفات رانندگی منجر به فوت و خسارات جانی می شود.

 

این در حالی است که اداره کل راهداری و حمل و نقل موظف است برای جلوگیری از هر گونه اتفاق ناگوار و تضییع حق مردم، در صورت باقیماندن حداقل ۲۰ درصد از خطوط جاده ها نسبت به تجدید آن اقدام کند.

 

عمر خط کشی جاده‌ای ۹ ماه و با ارتقای کیفیت رنگ و فناوری مورد استفاده تا ۱۵ ماه قابل افزایش است.

 

 

⁉️چند سال از عمر خط‌کشی جاده‌های بخش میربگ میگذرد؟

 

 

تامین امنیت جانی و مالی مردم به هنگام سفر در جاده‌های شهرستان دلفان شوخی بردار نیست و تجدید خطوط جاده‌ای در تحقق این مهم بسیار موثر است.

 

خط کشی در جاده‌های بیرون شهری در زمره علایم افقی رانندگی محسوب می شود و به دو نوع خط کنار جاده‌ای و وسط جاده‌ای تقسیم می شود؛ خطوط کنار جاده از انحراف خودرو از مسیر و واژگونی آن جلوگیری می کند و خط وسطی نیز محدوده مسیرهای رفت و برگشت را تعیین و از خارج شدن خودرو از مسیر خود و شاخ به شاخ شدن با خودروی روبه رویی ممانعت می کند.

 

خطوط جاده‌ای در راه‌های بیرون شهری به ویژه در هنگام شب و مواقع بارندگی نقش بازدارندگی بی بدیلی در وقوع سوانح رانندگی و وارد آمدن خسارات جانی و مالی به شهروندان دارد.

 

⁉️آیا وقت آن نرسیده است راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان دلفان به‌فکر تجدید خطوط جاده‌ای این شهرستان باشد؟

 

امید که اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان لرستان با اهتمام ویژه به خط کشی جاده‌ای یا تجدید خطوط موجود، در مسیر تامین هرچه بیشتر امنیت مسافران در محورهای ارتباطی شهرستان دلفان گام بردارد.

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


div id="div_eRasanehTrustseal_85706">