×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 12 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر
رستمیان مرد اشتغال آفرینی

 

علی رستمیان از مرد سال اشتغال کشور تا چشم‌انداز اشتغال‌زایی برای دلفان در مجلس دهم

 

چنانچه در متن تقدیرنامه آقای اسماعیل نجار استاندار وقت کردستان به علی رستمیان می‌بینید، علی رستمیان با ایجاد ۳۵۰۰۰ شغل با اعتبار۹۵۰ میلیارد تومان در سال ۱۳۸۵ توانست استان کردستان را از مقام ۳۱ کشوری به مقام اول کشور ارتقا دهد.

 

اما برنامه ها و چشم‌اندازه‌ای علی رستمیان برای ایجاد اشتغال در شهرستان دلفان چه بود، در ذیل به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

 

علی رستمیان در مجلس دهم یک نگاه کاملا کارشناسانه در حوزه اشتغال‌زایی در شهرستان دلفان داشتند. ایشان یک مدیر با رزومه‌ای بسیار قوی هستند، شاید ما نداشته باشیم در بین مجلسی‌های استان لرستان که در سن ۲۶ سالگی در کسوت یک فرماندار بوده باشند.

 

دقت داشته باشید که علی رستمیان در دولت دوم روحانی نماینده بود و دولت دوازدهم رکورددار بیکاری در بین تمام دولت‌های بعد از انقلاب بود و اعتبارات عمرانی در بودجه‌های این دولت بسیار تنزل پیدا کرده بود اما با این حال اقدامات ذیل از جمله هدف‌گذاری‌های رستمیان برای ایجاد اشتغال در شهرستان دلفان بود، شهرستانی که با داشتن بیش از ۱۷ هزار جوان بیکار بالای دیپلم وضعیتی بسیار اسفبار در بین شهرستان‌های استان لرستان را دارد:

 

۱_ رستمیان آقای رحمانی فضلی وزیر وقت کشور در دولت روحانی را اختصاصا به حوزه انتخابیه سلسله و دلفان آوردند و وزیر کشور پس از یک بازدید میدانی ۱۱ ساعته از این حوزه شهرستان دلفان را به عنوان پنجمین شهر محروم کشور که بایستی پایلوت توجه قرار گیرد معرفی کرد. متاسفانه بعد از رستمیان آقای ابراهیمی نتوانست از این ظرفیت استفاده کند و این حق ایجاد شده ابتر ماند.

 

۲_ رستمیان پای بنیاد برکت را به دلفان باز کرد و در این زمینه بنیاد برکت در حوزه اشتغال زودبازده اقدامات خوبی را طی ۵ سال اخیر در دلفان انجام داده است.

 

۳_ رستمیان وقتی وارد کمیسیون تلفیق بودجه و عضو هیات رئیسه این کمیسیون شدند برای گاوداری ۶۰۰۰ راسی دلفان ۱۴۰ میلیارد بودجه گرفتند که البته بودجه مصوب آن ۲۲۰ میلیارد تومان بود.

قرار بود ۳ کارخانه کودخشک کنی، لبنیات و تامین علوفه و خوراک دام پیرامون این گاوداری ایجاد شود که متاسفانه با کم کاری نماینده بعد از ایشان این پروژه هم ابتر ماند و در حد ۱۳۰۰ گاو شیری الان در جا می‌زند، چشم انداز رستمیان در این پروژه‌ها بسیار مترقی بود که متاسفانه هیچگاه به نتیجه و سرانجام مورد توقع ایشان نرسید؛ چراکه کار ناتمام ایشان به دست کسی افتاد که این کاره نبود.

 

۴_ رستمیان وقتی برای اولین بار در طول تاریخ نمایندگان استان لرستان به عنوان عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه در سال ۹۸ منسوب شد، بیمارستان دوم دلفان با ۱۶۰ تختخواب و سد ده پهلوان دلفان را وارد قانون بودجه ۹۹ کرد که مستندات آنرا در آینده بارگذاری می‌کنم. ایشان همچنین مجوز خوراک پتروشیمی کاکاوند را گرفت و این‌ها طرح‌هایی بودند که می‌توانستند بیکاری در دلفان را به شدت کاهش دهند اما متاسفانه با عدم ورود رستمیان به مجلس یازدهم، آقای ابراهیمی آن‌ها را رها کرده و صدمات بسیار شدیدی را بر پیکر نحیف مردم مظلوم دلفان وارد ساخت.

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


div id="div_eRasanehTrustseal_85706">