×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شفافیت در خبر رسانی ضرورت جامعه

🔸شفافیت در خبر رسانی ضرورت جامعه است

 

🔸یکی از عوامل اصلی گرایش هر جامعه ای به خبرگزاریهای بیگانه عدم شفافیت در اطلاع رسانی داخلی می باشد. نقش رسانه های خبری خصوصا صدا وسیما در انعکاس به موقع و دقیق رویدادها در جلب اعتماد عمومی بسیار تاثیر گذار است ، شرایط پیشرفته تکنولوژی در اختیار مردم خصوصا در بعد اطلاع رسانی دقیقا جهان را به شکل یک دهکده در آورده است که کوچکترین حادثه ای در دورترین و کور ترین نقطه جهان لحظاتی بعد در اختیار همگان قرار می گیرد. در این شرایط هر رسانه خبری که بخواهد سانسور یا مصلحت اندیشی کند جز اینکه به اعتبار خود واعتماد عمومی آسیب جدی می زند هیچ دست آوردی نخواهد داشت. اتفاقا اعتبار و مقبولیت امروز رسانه ها در انعکاس به موقع و صحیح حوادث بستگی دارد

🔸 نکته مهم در این زمینه منابع تولید خبر هستند، روابط عمومی ها یا مدیران بخش رسانه ای سازمانها که مسئولیت مستقیم در این زمینه دارند باید هوشیارانه و صادقانه عمل کنند. اینکه خبری ابتدا منتشر و ساعاتی بعد تکذیب گردد جز بازی با روح وروان جامعه و گسترش بی اعتمادی حاصلی ندارد. در این زمینه نمونه های فراوانی چه در بعد کشوری و چه استانی وجود دارد. این رویه غلط نشان از عدم اشرافیت و صداقت مدیران مربوطه دارد و معلوم است که ایرادات واشکالاتی در حوزه عمل آنان وجود دارد که نمی خواهند مردم در جریان آن قرار بگیرند غافل از اینکه همین شیوه سانسور خبری خود مهمترین سند بی اعتباری آنان است.

🔸بنظر می رسد جز بخشی از موارد امنیتی و نظامی که ممکن است موجب سواستفاده دشمنان خارجی قرار بگیرد نه تنها هیچ ضرورتی برای کتمان اخبار وجود ندارد بلکه مدیران در تمام سطوح مدیریتی باید توجه ویژه ای به انعکاس اخبار صحیح داشته باشند.

🔸انتشار اخبار باید آنطوری باشد که به وقوع پیوسته است نه آنگونه که مدیر مربوطه دوست دارد منعکس گردد پا فشاری مسئولین بالا دستی در انتشار اخبار درست موجب شفافیت بیشتر، صداقت، و تلاش مضاعف در کمیت و کیفیت کار می شود و بسیاری از فضا سازیهای کاذب را از بین خواهد برد . امید واریم دولت محترم در این زمینه هم دستورات لازم را مبذول نمایند.

 

✍🏻 علی محمد نظری

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


div id="div_eRasanehTrustseal_85706">