×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 5 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کاروانسرای چشمک لرستان را معرفی کنید

استاندار لرستان: کاروانسرای چمشک یک ظرفیت برای معرفی استان است

 

 

استاندار لرستان گفت: کاروانسرای تاریخی چمشک یک ظرفیت مهم برای معرفی استان است.

 

فرهاد زیویار عصر پنجشنبه ششم مهرماه، در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان در بنای تاریخی جهانی کاروانسرای چمشک، عنوان کرد: خصوصیات خاص کاروانسرای چمشک عامل ثبت جهانی آن شده لذا باید برای تامین زیرساخت های گردشگری آن تمهیدات لازم انجام شوند.

 

وی با اشاره به سه حیاطه بودن و استفاده از مصالح بوم گرد در ساخت این بنا به عنوان ویژگی های منحصر به فرد آن، اظهار کرد: مبادلات فرهنگی، سیاسی، امنیتی و اقتصادی تماما در ساخت این کاروانسرای جهانی در نظر گرفته شده اند.

 

استاندار لرستان به برگزاری جلسه ستاد خدمات سفر با رویکرد برنامه ریزی برای رفع مشکلات زیرساختی بنای جهانی کاروانسرای چمشک در محوطه ی این بنا اشاره کرد و گفت: در این جلسه که با حضور مدیران مربوطه برگزار شد مواردی در جهت رفع مشکلات زیرساختی این اثر به تصویب رسید.

 

زیویار ساخت دیوار محافظ در برابر طغیان رودخانه، ترمیم جاده دسترسی، برق، آب، گاز و زیرساخت های ارتباطی از جمله تقویت اینترنت را مهم ترین مشکلات این بنای تاریخی جهانی برشمرد و تصریح کرد: مصوبات خوبی با حضور مدیران مربوطه به تصویب رسید که سریع تر در جهت رفع این مشکلات آغاز خواهند شد.

 

وی میراث فرهنگی را ظرفیت هایی معرفی کرد که ما را به اینجا رسانده اند و ابراز کرد: این میراث کارهایی هستند که گذشتگان برای ما انجام دادند و برای معرفی آنها نباید از هیچ کوششی فروگذار کنیم.

 

کاروانسرای چمشک از توابع شهرستان پلدختر در بین ۵۴ کاروانسرای ایران به عنوان کاروانسرای شاخص انتخاب و شهریورماه گذشته به عنوان میراث جهانی ثبت شد.

 

به دنبال این ثبت، من بعد می بایست مرمت این بنای تاریخی جهانی براساس منشورهای جهانی باشد.

 

جلسه ی ستاد خدمات سفر به ریاست استاندار لرستان و با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی، مدیر کل بازرسی استانداری، فرماندار پلدختر، مدیر کل میراث فرهنگی و مدیران عضو ستاد برگزار شد.

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


div id="div_eRasanehTrustseal_85706">