×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
۲۴ اسفند سالروز ارتحال فقیه عالیقدر آیت الله شیخ فرج الله کاظمی

🔷 ۲۴ اسفند ماه سالروز ارتحال فقیه عالیقدر آیت الله حاج شیخ فرج الله کاظمی گرامی باد

چند خطی به بهانه پنجاه و هفتمین سالگرد ارتحال ملکوتی مرجعیت معظم شیعه حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ فرج الله کاظمی موموندی نورآبادی (ره)

 

حمد و سپاس بیکران مخصوص خدائی است که توفیق داد، با قلمی شکسته‌ قطره‌ای از عظمت اقیانوس بزرگمرد دینی لرستان حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ فرج الله کاظمی (ره) را به تصویر بکشم. شخصیّتی که نگین گمشده روزگار معاصر ماست

 

سخن گفتن و نوشتن در مورد مردی که از سرآمدان دوران خویش در علم و تقوی بود، بسی سخت و دشوار است، چرا که او انسانی فنا شده بود و طبیعی است که توصیف ابعاد زندگی ایشان در مهندسی واژگان ما نگنجد

 

آیت الله کاظمی (ره) آن فقیه مبارز رادمردی بودند، که علم و عمل، شور و شعور، و عرفان و محبّت را در هم آمیختند و آگاهانه اندیشه‌ اسلامی را در سطح توده‌های مردمی شکوفا کردند

او بعنوان انسانی پویا و مجاهد، وجودی بود که در یک مقطع

زمانی، راه کمال و سعادت را فرا روی بشر مسلمان قرار داد.

آیت الله کاظمی(ره) در میان رجال سیاسی و دینی معاصر، دارای ویژگی‌های ممتازی است که به سادگی نمی توان از کنار آنها گذشت:

 

نخست اینکه در سراسر عمرش در صحنه‌های اجتماعی، سیاسی، فکری و مبارزاتی، بی‌وقفه ستیز کرد و در برابر قدرت¬های خودکامه سر تسلیم فرو نیاورد.

 

معظم له از عوامل تأثیرگذار تطهیر قلوب و تصفیه دل‌های رَمیده از باطل مردم غرب ایران بود. او مانند باران بر سر و روی مردم بارید و سرشت‌های غبار گرفته را جلا داد و غبار فطرت‌های خداجو را زدود. او با افزایش سطح آگاهی عمومی و بالا بردن شعور ایمانی و معرفت دینی معنویّت را برای مردم به ارمغان آورد.

 

در زمان او بود که نخستین فصل انقلاب روحی در غرب کشور شکفته شد و آرام آرام بهار سبزه ها در میان خزانِ رذالتها شوق روئیدن گرفت و این یعنی سرآغاز بهار ایمان در غرب ایران زمین.

 

آیت‌الله کاظمی (ره) ایمان را به غرب کشور آورد، ایشان در همان آغاز حضورش در این سرزمین غمزده،‌ رنگ‌ قومیّتها را زدود، سنّت‌ها را دگرگون کرد و کمر همّت به تزکیّه نفوس و روانهای مستعد بست. او روح ملیّت را با مذهب گره زد و سنّت‌های اصیل ملّی را با ایمان مذهبی پیوند زد. او رسالت خدا را بر دوش داشت، امّا با این حال نشست و برخاستی همچون متواضع‌ترین بندگان الهی داشت.

 

اکنون نیم قرن از عروج ربّانی آن مرد خدا به سرای باقی میگذرد، امّا سالهاست که نامش در گمنامی مانده است.

 

آیت الله کاظمی (ره) شخصیّتی نادر است که به عنوان یکی از بارزترین متفکّرین دوران معاصر لرستان، باید نامش در کانون بنیادی‌ترین عالمان و مجاهدان قرار گیرد. تاثیر او در تثبیت دین و مذهب در ساختار نظام و جامعه‌ لرستان امری انکار ناپذیر است.

 

قاسم پیری علی آبادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


div id="div_eRasanehTrustseal_85706">