×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
📌سقف معافیت مالیاتی کارمندان مشخص شد

 معافیت حقوق ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی از پرداخت مالیات

 

🔹یا تصویب نمایندگان سقف معافیت مالیاتی سالانه موضوع ماده(۸۴) قانون مالیات­های مستقیم در سال ۱۴۰۱ مبلغ ششصد و هفتاد و دو میلیون (۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰)ریال تعیین شد

نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه ۱۱ اسفند) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با بند (۵) تبصره (۱۲) ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۱ با ۱۶۲ رأی موافق، ۵۹ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۲ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

 

در بند (۵) تبصره (۱۲) ماده واحده لایحه آمده است: سقف معافیت مالیاتی سالانه موضوع ماده(۸۴) قانون مالیات­های مستقیم در سال ۱۴۰۱ مبلغ ششصد و هفتاد و دو میلیون (۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰)ریال تعیین می­شود.

 

نرخ مالیات بر درآمد حقوق کارکنان دولتی و غیردولتی اعم از مجموع مندرج در احکام کارگزینی شامل حق شغل، حق شاغل، فوق العاده مدیریت و فوق العاده مستمر و غیر مستمر و سایر پرداختی‌ها و کارانه به استثنای عیدی پایان سال به شرح زیر می­باشد:

 

۱-۵- نسبت به مازاد ششصد و هفتاد و دو میلیون (۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰)ریال تا یک میلیارد و هشتصد میلیون (۱,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰)ریال، ده­ درصد(۱۰%)

 

۲-۵- نسبت به مازاد یک میلیارد و هشتصد میلیون (۱,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰)ریال تا سه میلیارد (۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰)ریال، پانزده­درصد(۱۵%)

 

۳-۵- نسبت به مازاد سه میلیارد (۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰)ریال تا چهار میلیارد و دویست میلیون (۴,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰)ریال، بیست­درصد(۲۰%)

 

۴-۵- نسبت به مازاد چهارمیلیارد و دویست میلیون (۴,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰)ریال به بالا، سی درصد(۳۰%) میزان معافیت مالیات سالانه مستغلات اشخاص فاقد درآمد موضوع ماده(۵۷) قانون مالیات­های مستقیم و مالیات بر درآمد مشاغل موضوع ماده(۱۰۱) قانون مالیات‌های مستقیم سالانه به مبلغ سیصد و نود و شش میلیون(۳۹۶,۰۰۰,۰۰۰) ریال تعیین می­شود.

 

بر اساس این گزارش علی خضریان نماینده مردم تهران ابتدا پیشنهاد اصلاح کل این بند را ارائه کرد که با مخالفت نماینده مردم محلات و همچنین نمایندگان دولت و کمیسیون تلفیق مواجه شد و در نهایت با ۱۵۱ رأی مخالف مورد تصویب قرار نگرفت.

 

همچنین عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه نیز پیشنهاد اصلاح کل بند یاد شده را مطرح کرد و اعتقاد داشت این پیشنهاد می‌تواند سبب تحقق عدالت در حوزه حقوق و دستمزدها شود اما با مخالفت لطفی نماینده رزن و نمایندگان دولت و کمیسیون تلفیق مواجه شد و در نهایت نیز با ۱۲۹ رأی مخالف از دستور کار خارج شد.

 

در ادامه بررسی بند (۵) تبصره (۱۲) ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۱ کمیسیون‌های آموزش و قضایی مجلس پیشنهادی را برای حمایت از اعضای هیأت علمی مطرح کردند که این موضوع با مخالفت ۱۱۱ نفر از نمایندگان مجلس مواجه شد و آن را خلاف عدالت دانستند.

 

در جریان بررسی پیشنهاد کمیسیون‌ها، علی اصغر عنابستانی نماینده مردم سبزوار طی تذکری نسبت به حذف تذکر و اخطار نمایندگان در جریان بررسی لایحه بودجه انتقاد کرد و از هیأت رئیسه خواست نسبت به رفع این موضوع اقدام کند.

 

این گزارش می‌افزاید مهدی فرشادان نماینده مردم سنندج و دیواندره و کامیاران در مجلس پیشنهاد اصلاح جزء بند (۵) را ارائه کرد تا حقوق کارمندان تا سقف ۱۰ میلیون تومان از مالیات معاف شود اما نمایندگان با ۱۱۷ رأی نسبت به آن مخالفت کردند./

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


div id="div_eRasanehTrustseal_85706">