×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 4 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افزایش آمار طلاق در دلفان

❌ افزایش آمار طلاق در دلفان نگران کننده است

 

آمار طلاق در شهرستان دلفان نسبت به سالیان گذشته ، افزایش پیدا کرده که ادامه این روند، بسیار نگران کننده است .

 

هر چند پایان تلخ بهتر از تلخی بی پایان است اما این پدیده شوم اجتماعی ، پیامدها و تبعات اجتماعی، روانی، مالی و عاطفی بسیاری بر اعضای یک خانواده دارد که ممکن است اثرات آنها گاهی سال ها ادامه یابد.

 

ضروریست با فرهنگ سازی در جامعه اقدام های فرهنگی موثر و آموزش های علمی و مشاوره های ویژه ، می تواند بسیار از این طلاق های غیر ضروری را جلوگیری کرد و آن را کاهش داد.

 

طلاق می توانند موجب بسیاری از آسیب های اجتماعی شود و مشکلات زیادی در جامعه ایجاد کنند که باید برای مهار آن تدابیر ویژه و موثری را نخبگان و اساتید حوزه و دانشگاه گرفته شود و در جامعه اجرا کنند .

 

شورای فرهنگ عمومی به عنوان متولی اصلی سیاست گذاری فرهنگ عمومی در هر شهرستان که مصوبات آن در نظام حقوقی ایران ، حکم قانون را دارد ، متشکل از اعضای حقوقی و حقیقی ، ابتدا عملکرد خود را در مورد کاهش طلاق در جامعه منتشر کنند تا مردم قضاوت کنند و باید به این پدیده شوم اجتماعی که به معضل و بحران تبدیل شده، به صورت ویژه بپردازد و از سیاسی کاری و موضوعات کم اهمیت را از اولویت خارج کنند و برای پیشگیری از افزایش نگران کننده طلاق در جامعه تصمیم های صحیح با حضور نخبگان، راهکاری اندیشیده شود وگرنه مصوبه درمانی فقط برای اقناع مسئولان بالادستی و رفع تکلیف است و جامعه تأثیر به اندازه عقربه ساعت ندارد.

 

اگر بتوانند طلاق زوج های دلفانی مانع شود ، حتی به اندازه انگشت های دست ، بهترین اقدام در جامعه هست که فواید آن در جامعه و خانواده احساس می شود .

 

آسیب های طلاق در جامعه جبران ناپذیر است که می توان مشکلات روان شناختی ، تاثیر مخرب طلاق بر فرزندان، مشکلات اقتصادی زنان ، هویت فردی و اجتماعی زن و افسردگی و بیماری های روحی در زنان و مردان از جمله آن ها می باشد.

 

✍️امین‌ گودرزی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


div id="div_eRasanehTrustseal_85706">