×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
یادواره ۲۹۰ شهید شهرستان دلفان

تکریم از شهیدان همان معرفت  راه آنان است

 

فردا یاد واره بزرگ ۲۹۰ شهید خونین کفن شهرستان دلفان برگزار می گردد. ضمن عرض خسته نباشید به متولیان  بر حسب وظیفه  در مقابل آن اولیاء خاص الهی پر کشیده سر تعظیم فرود می آوریم.

در حد وسعم  تاریخ اسلام ومجاهدتهای یاران پیامبر( ص) و امیر المومنین علی( ع ) و ائمه اطهار (ع)  خصوصا نهضت بزرگ امام حسین ( ع) و…را مطالعه  و از حماسه سازیها در صدر اسلام کسب فیض نموده ام. از آنجا که خدا توفیق داد تا در طول هشت سال دفاع مقدس گردخاک پای رزمندگان و شهدای گرانقدر  بر سر و صورتم بپاشد و شاید با بیش از ۸۰ در صد این کبوتران سبک بال از نزدیک آشنا بودم و می شناختمشان ،  شهادت میدهم که آنچه را که از مجاهدت و حماسه و ایثار و معنویت رزمندگان اسلام بویژه شهدای گرانقدر در میدانهای سخت نبرد دیدم نه تتها از آنچه در صدر اسلام خوانده بودم کمتر نبود بلکه در مواردی حتی مجاهدتها بیش از یاران پیامبر ( ص) و ائمه اطهار( ع)  بود.

 

در طول هشت سال دفاع مقدس سابقه ندارد که گروهی از رزمندگان ، خط مقدم یا جبهه ای از جنگ را خالی کنند تا مثل  برخی از سربازان صدر اسلام به هوای جمع کردن غنیمت موقعیت پیروزی فراهم شده را قربانی هوس دنیا کنند و  شکست جنگ احد را بر پیامبر( ص) و مسلمین تحمیل کنند.

هیچ شرایطی پیش نیامد که  برخی از سربازان امام خمینی( ره )  فریب نیرنگ دشمنان را بخورند و  از خط ومش او فاصله بگیرند  یا او را تحت فشار قرار دهند تا فرمان عقب نشینی به مالک اشتر دهد و صلح  صفین را بپذیرد آنهم در شرایطی که خیمه معاویه در آستاته فتح بود و اگر  یاران خود امام ( ع)  بصیرت داشتند و فرصت میدادند حادثه شوم کربلا و عاشورا محقق نمی شد.  و امام حسین ( ع) و یارانش قربانی جهالت و معامله دنیایی، پیشانی پینه بسته های بی بصیرت نمی گردیدند.حتی برعکس زمانیکه امام ( ره )  بر اساس مصلحت کشور قطعنانه ۵۹۸ را پذیرفت خیل عظیم رزمندگان  ضمن تمکین به امر ولی خود  از اینکه فرصت حماسه وایثارگری از آنان سلب گردید  محزون و گریان بودند.!

هیچ انگیزه مادی و غیر الهی  در مرام رزمندگان خصوصا شهیدان  عزیز نبود هرچه بود از اخلاص و ایثار و فداکاری  و دیگر ارزشهای والای اسلامی وانسانی بود. در همکلامی با بسیاری از همین شهیدان که فردا  یاد واره آنان است فرشته زمینی بودن آنان حس می شد و روحی سرشار از معنویت الهی  در وجود آنان موج میزد. خدایا  خود شاهدی که در آن روزگار یکی از  دغدغه های اصلی بسیاری از  رزمندگان  و شهدا مرگ غیر از شهادت بود که گاهی همانند کابوس وجودشان را در بر می گرفت.  همان خصلت های ویژه الهی  بود که همواره رعب  آنان را در دل دشمنان افکنده بود و با یک خیز و نهیب “الله اکبر” آنها خیل عظیمی از دشمنان دستان خود را بالا برده و تسلیم می شدند.

راه شهدا  همان ریسمان الهی است که چنگ زدن بدان انسان را از طوفانها، و گردنه های سخت وطاقت فرسا و از پستی و بلندیهای ناهموار روزگار عبور می دهد و به سر منزل مقصود خواهد رساند  واین وعده الهی است.

 

روحشان شاد و یادشان همواره گرامی باد

 

✍ علی محمد نظری

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


div id="div_eRasanehTrustseal_85706">