×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
بارش نرمال در لرستان

وقوع بارش های نرمال در فروردین و اردیبهشت ماه در لرستان

 

بهروز مرادی مدیرکل هواشناسی لرستان بارش‌ها در لرستان تا فروردین ماه نرمال است و پیش بینی بارش‌های بهاری خیلی سخت است، وقتی می‌خواهیم بارش‌ها را به صورت هفتگی پیش بینی کنیم، باز هم درصدی خطا وجود دارد.

 

کمی زود است که الان وضعیت بارش‌های بهار را پیش بینی کنیم، ۷۴ درصد از اراضی کشاورزی در لرستان دیم و حدود ۲۴ درصد آبی است و کشت دیم نیز بیشتر بستگی به بارش‌های فروردین و اردیبهشت دارد

 

اگر اردیبهشت هیچ گونه بارندگی نداشته باشیم اما در فروردین ماه ۱۰۰ میلی متر بارش باران داشته باشیم، آن سال باز هم برای کشاورزان سال خشکسالی است.

 

حتماً در فروردین و اردیبهشت باید دو بارش مؤثر را داشته باشیم که وضعیت کشاورزی استان در حد متوسط به بالا باشد و امید می‌رود با توجه به بارش‌های نرمالی که در گذشته و آینده داریم، در این رابطه شرایط بهتری استان داشته باشد چرا که همین بارش‌ها باعث می‌شود که رطوبت منطقه خوب باشد.

 

با توجه به رطوبت خوب منطقه و بارش‌های نرمالی که اتفاق می‌افتد، احتمال دارد که بارش‌های فروردین و اردیبهشت ماه، بارش‌های خوبی باشند.

 

۷۰ درصد پیش بینی‌های هواشناسی صحت و ۳۰ درصد خطا دارد و کشورهایی که بالاترین تجهیزات به روز دنیا را هم دارند و در بحث پیش بینی هوا خیلی از ما جلوتر هستند باز هم درصد خطایی را دارند/مهر

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


div id="div_eRasanehTrustseal_85706">