×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مخاطب معاون وزیر صمت چه کسانی است؟

 

 

🔸اخیرا معاون وزیر صنعت و معدن و تجارت در خصوص موج اخیر گرانیها عنوان نمود که قیمت ها باید به سطح قبل از سال بر گردد! این سخن که با لحن تحکمی همراه بود انعکاس گسترده ای در سطح جامعه و فضای مجازی داشت. برخی با تمسخر عنوان نمودند که اگر قرار است با اینگونه دستورات قیمت ها تعدیل گردد ، بهتر است آقایان اعلام کنند تا قیمت ها به دهه هفتاد و شصت بر گردد!

🔸جدای از اینکه این سخن معاون وزیر چقدر تاثیر گذار باشد. واقعیت این است که مخاطب معاون وزیر کاملا مشخص و تاکید او هدفمند بود، امروز برخلاف برخی گفتارها که عنوان می کنند مافیای فساد در پشت پرده هستند. برخی تشکلهای صنفی و سندیکاههای مختلف که شناسنامه دار هم هستند در ایجاد موج جدید گرانیها تاثیر مستقیم دارند. و خیلی راحت با یک پیامک افزایش قیمت ها را به صنف مورد نظر اعلام می کنند . وآنچه که با یک پیامک و دریک لحظه حاصل می شود دولت باید ماهها تدبیر کند و جلسات گوناگون تشکیل دهد تازه در بسیاری موارد ره به جایی هم نمی برد.!

🔸مسئولین وزارت صمت بخوبی میدانند که کنترل بازار پیش از آنکه در اختیار آنان باشد در اختیار اتاق های اصناف کشور است . و برخی از افراد عضو همین تشکلهای به ظاهر مسئول در کنترل بازار خود رفیق دزد و شریک قافله اند. اگر وزارت صمت می خواهد نظارت و کنترل بازار منطقی گردد باید فکری به حال سو استفاده کنندگان از این تشکلها کند که خود بخشی از مافیای مورد نظر هستند.

🔸البته برخی سیاستها و مدیریتها درتشویق اینگونه تشکلهای بر قیمت گذاری دلخواه اجناس تاثیر گذار است ، اینکه برای برگزاری فلان مراسم رسمی یا آذیین بندی خیابانها به مناسبت های خاص اصناف موظف می شوند هزینه اینگونه مراسمات را تامین کنند ‌. خروجیش سرکشی آنها در قیمت گذاری اقلام به دلخواه خود است . تاکنون کمتر خبری مبنی بر اینکه فلان تشکل صنفی بدلیل تخلف مورد باز خواست قرار گرفت منتشر شده در صورتیکه گردنه راهزنی از ملت در همانجاست. وشبکه های فساد از دل آنها سر بیرون آورده اند.

🔸امروز جلودار اصناف متخلف خودرو سازان هستتد وقتی که دیگر اصناف می بینند هیچ کس حریف قلدری خودرو سازان نیست و آنها هر نوع سیاست و قیمتی را بر دولت و ملت تحمیل می کنند باید شاهد ایجاد موج های گرانی کاذب در دیگر صنوف بود!. اینجاست که متوجه می شویم که توصیه و تاکید معاون وزیر صمت نه تنها بی جا نیست بلکه دقیقا مخاطب او مشخص است، کسانیکه لحظه ای تصمیم به افزایش قیمت ها می گیرند اگر تحت فشار قرار گیرند به راحتی قیمتهای خود خواسته را تعدیل خواهند نمود. مهم این است که وزارت صمت محکم و مسئولانه وارد گود شود، اگر قرار باشد متولیان گرانیهای اخیر نسبت به توصیه و تاکید مسئولین بالا دستی بی اهمیت باشند و اینگونه دستورات تاثیری بر کاهش قیمتها نداشته باشد . اصناف متخلف هم روندی که دو ابر قدرت خودرو ساز در پیش گرفته اند را ادامه می دهند و آن وقت این سوال پیش می آید بود و نبود وزارت خانه به این گستردگی و مهمی چه خاصیتی دارد.؟!

🔸امیدواریم مسئولین محترم وزارت صمت با انجام یک خانه تکانی گسترده زمینه آرامش در بازار را برای همیشه فراهم آورند. و ملاحظه هیچ صنف خاصی را نکنند.

 

✍🏻 علی محمد نظری

 

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


div id="div_eRasanehTrustseal_85706">